Nielsine Nielsen, fødsel, daab og vielse?

Startet af Birgit Antonette Bernhard, 13 Feb 2013 - 13:14

Forrige emne - Næste emne

Birgit Antonette Bernhard

Hej.
Jeg har brug for en hjælpende hånd – da jeg løber panden mod en mur, og synes at jeg har vendt alle sten og kan ikke komme videre, men har et håb at I på Dis Danmark kan hjælpe mig.

Min tantes mor Lilly Martine Jensine Sofussen, blev født 24/1 1905 i Hvorup Sogn, Aalborg Amt.
Forældre: Martin Kristian Sofussen og Nielsine Nielsen.

Nielsine Nielsen har jeg intet fundet om, hverken fødsel, dåb og vielse.

Lilly Martine blev konfirmeret 13/4 1919, Falling Kirke, Aarhus Amt.
Viet 28/10 1923 Falling Kirke.

Faderen Martin havde været gift før og havde fået en søn, Ole Christian Sofussen født 7/7 1894 i Nørre Sundby. Ole Christian blev gift 1916 i Ørting kirke.

Jeg vil meget gerne have jeres hjælp til at finde Nielsine Nielsen, fødsel, dåb og vielse.  ???

Martin Christian Sofussen, står fadder til nogle af Lilly Martine børns dåb, hvor der står at han bor i
Kysing (Saksild)

På forhånd tak.
Venlig hilsen
Birgit.

Erik Rødsgaard Jensen

Hej Birgit.

Den fødsel du henviser til i 1905, fortæller godt nok at moderen er hans hustru, Nielsine f. Nielsen. Men det kan jo være en fejl eller?

Prøv engang at se dette opslag i Hvorup sogn 1855 - 1871, opslag 80 pkt. 15. Herfødes en Nielsine Anine Larsen den 28 AUG 1865. Men det jeg lægger mærke til er faderens navn: Lars Peter Nielsen. Jeg mener der er en rimelig stor sandsynlighed for, at de to Nielsiner er een og samme person, trods problemet med efternavnet. Prøv at følge "min" Nielsine fremad til hendes konfirmation og tjek også FT.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Egon Sørensen

God aften Birgit!


Har du fundet noget om Nielsine Nielsen, hvis ikke, så sender jeg lidt her i forum.


Mvh.

Egon Sørensen

Birgit Antonette Bernhard

Hej Egon.
Det vil jeg meget gerne have. ;)
Er du min tantes fætter ?- jeg har nemlig mistet alle mine gamle mails.
Venlig hilsen
Birgit.

Egon Sørensen

God aften !

Ja! det er rigtig, Karlys far var min farbror.

Jeg har heller ikke kunnet finde vielsen mellem Martin Sofussen og Nielsine Nielsen, men her er hvad jeg

har i mit program.

Nielsine Nielsen født Ålborg amt Årestrup sogn 5. maj 1865 opslag 103 nr.9

Nielsine er død i Århus amt Ørting Mose 11 dec.1917 opslag 144.

Nielsine Nielsen bliver viet 1. gang i Hjørring amt Hallund sogn 1890 opslag 43 nr.3.

det er vel ikke sikkert at Martin og Nielsine er kirkelig viet.

Du må hilse.


Mvh.

Egon Sørensen

Birgit Antonette Bernhard

God aften!
Tusind tak -  jeg er bare så glad for du så min efterlysning.
Jeg tror de blev viet, da de døbte deres børn. Martin`s bror Thomas døbte ikke sine, men navngav
dem - det gjorde mange dengang i Hvorup og Nørresundby Sogn.
Ved du hvornår og hvor henne Martin Kristian døde - jeg sad forrige nat til 0330, uden jeg fandt
ham og til sidst opgav jeg.
Jeg skal hilse dig fra Karly.
Mange hilsner
Birgit. ;)