Hvad gør man når en kirkebog endnu ikke er på nettet?

Startet af Gert Vinther, 06 Feb 2013 - 10:58

Forrige emne - Næste emne

Gert Vinther

Hej mon der er nogen der ved hvordan man finder en vielse i Reerslev sogn,Roslilde amt 1952? Kan man få adgang til at se den andre steder? Det jeg leder efter er en vielse mellem Hans Peter Helge Olsen født 1928-29, og Marie Jensen født 12/12 1930 i Reerslev. Skønt hvis der er gode ideer.
Venlig hilsen
Gert Vinther

Christian Konstmann Autzen

Du skal på landsarkivet for Sjælland, men det er jo så nok Rigsarkivet, hvor landsarkivet for Sjælland nu er flyttet til.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

John Nielsen

Hej Gert

Før du begiver dig ud på en større rejse så undersøg lige om kirkebogen findes/er afleveret.
Der er ingen registratur i Reerslev efter 1949.

Hilsen John Nielsen

Ruben Højmark Jensen

Hej Gert

En søgning på Daisy Reerslev sogn viser, at for Reerslev-Ruds-Vedby Pastorat er afleveret kirkebog over viede for perioden 1929 - 1954.

Bogen kan bestilles og læses på Rigsarkivet.

Om de søgte personer er nået at komme med i kirkebogen, ja det må et besøg vise.

Med venlig hilsen

Ruben Højmark

John Nielsen

Hej Ruben

Det var i Roskilde amt.

Hilsen John Nielsen

Gert Vinther

Hej alle tak vfor hjælpen, jeg må en tur til det lokale kirkekontor, og se om jeg må kigge lidt i bogen.
Hilsen- og tak.
Gert Vinther

Inge-Lise Trampedach

Du får ikke lov til selv at se i KB, men du kan skrive til præsten eller sekretæren og bede dem slå det op for dig.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Gert Vinther

Hej Inge-Lise, ja du har desværre ret. Jeg talte med Arkivarvagten på Rigsarkivet, som nok mente at det burde kunne lade sig gøre, men en forespørgsel til kordegnen afgjorde, at det må man ikke. Nu er muligheden så at få en nært beslægtet til at skrive til kirkekontoret, og på den måde få en udskrift af pågældende vielse.
Hilsen
Gert Vinther