Mygdal kirkebøger før år 1805?

Startet af Kaja Voldbæk, 08 Jan 2013 - 20:09

Forrige emne - Næste emne

Kaja Voldbæk

Hvorfor kan man ikke se Mygdals kirkebøger før 1805 på AO? Hvor skal jeg finde disse kirkebøger?
Har flere aner som jeg leder efter og som ikke viser sig på Bjergby Sogns kirkebøger - hilsen, Kaja

Jesper Skov

Ifl. http://www.sa.dk/ao/faq/fejlliste.aspx

scannes de om. Hvorfor de skal fjernes i mellemtiden, ved jeg ikke.


Med venlig hilsen

Jesper Skov


Kaja Voldbæk

Ja, men det er hvad jeg ikke kan forstå: jeg har arbejdet ed de tidligere kirkebøger fra Mygdal på  arkivalieronline. Hvorfor er de så lige pludselige ikke mere tilgængelige? Og de er åbenbart ikke de eneste heller! Hilsen, Kaja

Ulla Nielsen

Hej Kaja.

Fandt du Mygdal kirkebog fra 1805, har lige prøvet at gå ind på Ao
og jeg kan godt finde den og komme ind på den.
Sig til hvis du stadig har brug for hjælp.

mvh.
Ulla Nielsen
2000 F

P.S. Jeg har også aner i Mygdal.

Kaja Voldbæk

Hej igen - det er Mygdals kirkebøgee 1688 til 1805 som ikke vises mere. Fra 1805 er de tilgængelige. Kan bare ikke forstå hvorfor de tidligste kirkebøger er slettede fra AO. Hilsen, Kaja

John Nielsen

#5
Hej Kaja

Du kan se den her
Det er muligt at der mangler noget i den, jeg har ikke checket.
Hvis det er en du skal bruge mere så gem den på din egen PC, AO-Rebus virker sikkert ikke efter 19 februar.

Hilsen John Nielsen

Kaja Voldbæk

Tak John, nu har jeg klikket på dine data - nu må jeg så se om jeg kan åbne dem selv. Ellers kommer jeg tilbage til til dit svar! Mange hilsener, Kaja

John Nielsen

Hej Kaja

Betyder det at du heller ikke kan åbne Mygdal 1688-1805 i AO-Rebus hvor den er korrekt benævnt JNLP ?

Hilsen John Nielsen

Kaja Voldbæk

Hej John - jeg har prøvet - jeg kan åbne AO-Rebus! So far so good - og nu kan jeg ligeledes komme ind på FT. - Hurrah! Hilsen og mange tak for henvisningerne - Kaja

John Nielsen

Hej Kaja

Spørgsmålet var ikke om du kunne se AO-Rebus, det er en almindelig HTML fil.
Kan du åbne Mygdal 1688-1805 kirkebogen ?

Hilsen John Nielsen

Kaja Voldbæk

Hej John - ja, jeg kan åbne kirkebogen for Mygdal 1688-1805 - mange tak for hjælpen - hilsen, Kaja
Håber det bliver ved! Jeg er godt i gang med søgningerne

John Nielsen

Hej Kaja

Du skal regne med at det ophører 19 februar, når man lukker for den gamle udgave.
Så du skal måske overveje at gemme den på din PC, hvis du skal bruge den fremover.

Hilsen John Nielsen

Kaja Voldbæk

Tak, John - det vil jeg meget gerne gøre, da jeg stadig har brug for den kirkebog, så sent som i dag, har jeg noget der skal tydes - den går ind under hjælp til tydning, hvis du vil give mig et bud på det! Hilsen, Kaja