Niels Petersen og Maren Møller, Nibe 1834 til 1870

Startet af Anders M. Petersen, 30 Jan 2013 - 20:16

Forrige emne - Næste emne

Anders M. Petersen

Og jeg skal lige læse det hele, for du har ham jo påviseligt i live i Nibe i 1849.
Han er så ikke begravet i Nibe 1849-1850.

Med venlig hilsen
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

K. Thidemann

#31
Nu har jeg lige skrevet en hel smøre der desværre blev slettet  ???

P.s. flot du fandt Villads i  FT-1845

Jeg har også søgt efter Villads død, men han bliver ikke nem at finde, hans børn bor rundt omkring i landet.

En datter gift med en købmand Berbom i Viborg og en med Købmand Prior på Frederiksberg.

--------------
Du starter tråden med at spørge efter skiftet efter faderen Peder Villadsen der døde 1840.

http://ddd.dda.dk/dprob/soeg_skifte.html
Peder Willadsen  Tostrup, Store Restrup, Hillerslev, Thisted Fol. 120 / 1824-1850 /  041813  

http://www.jens-ejgild.dk/gods/g_restrup2.txt
Her har Jens-Eigild netop sprunget over side 120

Skifte 3-04-1840 Fol. 119b.
Karen Amonsdatter i Nørholm
Niels Pedersen Vestergaard
Børn:    Jens Nørholm i Aalborg
Amon Nørholm i Skivholme?
Christian Nørholm Politibetjent i Aarhus
Anne Marie Nielsdatter Enke efter Anders Pedersen i Nibe
______________
Skifte 22-06-1840. Fol. 121b.Niels Pedersen af Rebild Tved
Mette Jensdatter Lv.. Niels Chrestensen Hyldgaard
Børn:    Peder Nielsen af Rebild
Dorthea Kirstine 9.år.
Anne Marie Nielsdatter gift med Niels Nielsen Rebild
----------------------------------------------

På Family Search kan jeg ikke se finde/skiftet.
https://familysearch.org/pal:/MM9.3.1/TH-1942-30015-26217-48#uri=https%3A%2F%2Ffamilysearch.org%2Frecords%2Fwaypoint%2FM9MN-YSC%3An986859900%3Fcc%3D2015318

mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann

#32
Nedenfor en datter af Villads Petersen.
Deres søn Cajus bliver døbt i Vor Frue Aalborg 11. april 1862 (opslag 166)

Faddere er Frk. Mathilde Klitgaard?, barnets forældre og bedstefaderen, overlærer Ellerman.

Måske er den bedstefar Villads Petersen

København, København (Staden), Valdemarsgade, Udenbys Vester Kvarter, 281, 18, FT-1880, D4895
Hans Peter Hermansen 54  Gift Husfader Kaptajn Kjøbenhavn  
Emma Dorthea Hermansen 43  Gift Husmoder  Nibe  
Emma Petrea Jensine Barbara Hermansen 19  Ugift Barn  Kjøbenhavn  
Cajus Hermansen 17  Ugift Barn  Aalborg  
Caja Mari Mathilde Hermansen 15  Ugift Barn  Aalborg  
Jens Villads Valdemar Hermansen 13  Ugift Barn  Aalborg  
Anna Chistine Hermansen 10  Ugift Barn  Aalborg  
Larua Benanda?? Marie Rosalie Hermansen 7  Ugift Barn  Aalborg  
mvh K.Thidemann 9000

Tom Smidth

Selv om det meste af denne tråd har handlet om en periode forud for den tid hvor disse personer bliver interessante for mig, så er det et flot stykke arbejde der afspejler sig.
Min egen interesse opstår ved vielsen mellem datteren af Villads Petersen og Dorthea Marie Nielsen: Camilla Dorthea Petersen (1821-1905) som 11. august 1849 i Nors, bliver viet ind i en gren af min efterslægt via ægteskabet med Købmand Jørgen Adolph Prior (1817-1882)

Men det kan i finde mere om på min hjemmeside: www.smidths.dk

VH
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Anders M. Petersen

Hej Thidemann!

Tak for fundene!

Efter at have givet et godt tip til hvordan du undgår at miste et indlæg (skriv i Gmail og kopier ind i Forum, når du er færdig), så lykkedes det mig lige selv at miste mit indlæg fordi jeg ikke selv havde fulgt mit eget råd  ::)

Nå vi prøver igen:

Godt set at siden med skiftet mangler! Det forklarer hvorfor det ikke er til at finde. Det er heldigvis ikke så relevant nu, hvor vi ud over FT gennem lægsrullerne har påvist at det ER Peter Willadsens to sønner fra Sønderholm, der dukker op i Nibe i 1834.

Også godt fundet at der er en bedstefar tilstede ved dåben i 1862. Men når jeg søger i hele Danmark på "illa% pe%" i FT 1850 til 1860 finder jeg ikke en oplagt kandidat, så jeg antager at han er død mellem 1849 og 1850. Så gælder det bare om at finde ud af hvor!
Jeg kan ikke forestille mig, at han kan gemme sig i 3 FT'er uden at kunne fanges af ovenstående søgning. Søgning i alle amter i DK virker fint og hurtigt i DDD, hvis bare man holder sig til ét FT-år ad gangen.

Jeg prøver at finde en ny vej til Maren Kirstine Møllers dåb og/eller vielsen med Niels Petersen. Måske vielsen er nemmere? Kan man mon antage at de er gift mellem 1818, hvor de ikke fremgår af mandtallet i Ålborg og så oktober 1822, hvor det første barn døbes i Nibe?

Og til Tom - velkommen på tråden  ;)

Med venlig hilsen og tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

K. Thidemann

Hej Anders

Meget kort.

Her er kort over indtastede folketællinger år 1860 - bemærk bl.a. Frue sogn, Aalborg mangler.

http://www.dis-danmark.dk/kipkort/kort/albo1860.gif
mvh K.Thidemann 9000

Anders M. Petersen

Er det ikke kun korrekturlæsningen, der mangler?

Jeg har fundet Niels og Willads to brødre (Jens og Anders) fødte og døde som børn. Så de to brødre er de eneste af Peter Willadsens børn der fører slægten videre.

Med venlig hilsen
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm