Styker/Stüker - hvor er de?

Startet af Willy Mardal, 19 Jan 2013 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

Willy Mardal

Jeg er for tiden ved at skrive om slægten Stüker / Styker, som indvandrede til Thy fra Tyskland i 1870'erne. Siden hen har efterslægten spredt sig til hele Danmark - og en gren bor i dag i Australien.
Jeg har styr på de fleste medlemmer af slægten, men mangler kun dødsdata for ægteparret Alfred Marius Olsen Styker og Lovise (Louise) Wilhelmine Kirstine Styker (Stüker). De boede i hele deres voksenliv i København. Jeg har fundet deres bopæl i København i Raadmandsgade ved Folketællingerne i 1916 og i 1921 samt i Hjelmsgade i København i 1930. Hun boede - formentlig som enke - i medio 1960'erne i Guldbergs Have. De døde formentlig begge i 1960'erne og blev begravet/bisat fra en af kirkerne på Østerbro. Men fra hvilken? Hvis I skulle finde dem / en af dem, hører jeg meget gerne fra Jer.

Med venlig hilsen
Willy Mardal 

Alice Oppenheim

Hvorfor Østerbro? "Guldbergs Have" ligger på Nørrebro og nærmeste kirke kunne være Sjællandsgade...?

Willy Mardal

Kære Alice Oppenheim.

Tak for din hjælp. Ægteparret Styker/Stüker boede i mange år på Østerbro i København. Når du skriver Sjællandsgade på Nørrebro, mener du sandsynligvis Simeons Kirken? Jeg har - uden resultat - gennemgået alle de døde i perioden 1961-67. Jeg fortsætter.

Mvh.
Willy Mardal

Leif Thor Olsen

Hej

Der må være en københavner, der kan lave et par hurtige opslag for dig i begravelsesprotokollerne, med et så prægnant navn er det hurtigt gjort.

Mvh. Leif

Willy Mardal

Hej!

Tak for dit gode forslag. Jeg sender et af slægtens meget interesserede medlemmer ind til Københavns Stadsarkiv snarest. Er det ikke sådan, at det skal gøres?

Mvh.
Willy Mardal