MyHeritage.dk - erfaringer meddette program?

Startet af Max Gommesen, 30 Jan 2013 - 10:03

Forrige emne - Næste emne

Max Gommesen

Er der nogen dr har erfaringer med at bruge dette søgeprogram?
Er der for mange gentagelser af de samme personer i det?
Er kvaliteten af de fundne oplysninger om de enkelte personer seriøse?
Står prisen i et rimeligt forhld til værdien af de oplysnoinger man kan få?
Jeg er stærkt i tvivl - derfor spørger jeg.
M.v.h. Max Gommesen.

Leif Sommerdal

Det er nok mere et slægtsforskningsprogram end det er et søgeprogram
Når dette er sagt indeholder det også en smart-match funktion, som viser sammenfald med andre slægtstræer, registreret i MyHeritage.
Dog er smart-match lidt som, når prinsessen skal finde sin prins: Ser skal kysses en masse frøer på vejen. Med andre ord, der kommer flere match, end kun de smarte. Hele brugerskaren har forgæves forsøgt at få fokus på dette. Dog uden held. MyHeritage vil desværre hellere bruge penge på at opløbe alle andre virksomheder ,frem for at lytte til brugerne.

Online delen af MyHeritage har været knaldgod - indtil de indførte et nyt interface for nogle måneder siden. Det nye interface har fjernet det store overblik, der var i det gamle. Man kan nu se relationer bedre, men detaljerne om de enkelte er gemt langt væk. Jeg tvivler på, at de ændrer det tilbage igen.

Summs summarum. MyHeritage har stadig gode funktioner, men det er efterhånden så som så med det gode overblik.

Prøv den gratis version, som understøtter op til 250 individer, dog uden mulighed for at godkende smart-match. Men man får et godt indblik i hvordan der ser ud.

FTB, som er off-line delen af MyHeritage er gratis uanset antallet af individer.

Spørg endelig, hvis du vil vide mere.

Der findes også et gratis forum. Se min signatur.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Max Gommesen

Hej Leif.
Tak for din hurtige reaktion på mine spørgsmål. Dine svar er værdifulde for mig og bekræfter min formening om at der findes andre programmer der er bedre.
Tusind tak.
Max.

Lis B. Jensen

Jeg har droppet MyHeritage - det svarer ikke til mine forventinger - og jeg har så mnage personer at det vil koste en mindre formue at have dem med der.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Leif Sommerdal

Personligt kan jeg godt lide at have min slægtsforskning på nettet. Med mulighed for at dele, få input fra andre osv.
Jeg bruger webtrees rigtig meget. Det er efter min mening et af de bedre systemer.

Samtidig er det et program med en konstant udvikling og så er det gratis.
Det kræver dog et websted, hvor det kan ligge. Men der findes en den gratis og gode steder, son kan bruges
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kate Rossing

Jeg har også Myheritage og det er ok som begynderprogram. Jeg er ret grøn i slægtsforskning, har været i gang seriøst i ca 3 år.
For mig har Myheritage givet mig et hurtigt og godt overblik over hvor langt jeg er kommet, men smartmatches er ganske usmarte efter min mening.
Matches man har bekræftet eller afvist, bliver ved at dukke op og hvis bare der er et par bogstaver der er ens giver det forslag til smartmatches. Et eksempel: Jeg har en ane der hed Emin Søren Jensen. Selv havde jeg aldrig før hørt navnet Emin, men nærmest alle der starte med E bliver foreslået som smartmatch, det samme med Jensen, af hvilke der er ganske mange i mit træ, som dog kun indeholder omtrent 300 personer.
Endnu har jeg ikke taget mig sammen til at finde et andet program, men jeg tror ikke jeg betaler for det når myheritage skal fornyes til december. Inden da håber jeg at have fundet et bedre alternativ.
Hilsen Kate Rossing

Kate Rossing

@ Leif

Webtrees, er det et program? Jeg kan også godt lide at mit træ ligger på nettet, så min familie kan følge mine anstrengelser. Derfor er de alle inviterede til Myheritage og jeg kan se at en del faktisk følger med i mine anstrengelser. Men hvis webtrees er et program der kan ligger på min egen hjemmeside ville det absolut være noget jeg ville se nærmere på.

Hilsen Kate
Hilsen Kate Rossing

Peter Bøjesen Jensen

Hej Alle

Jeg bruger selv Legacy, som jeg synes er et rigtig godt program.

Det kan også danne filer til hjemmeside, som man kan lægge op på sit eget domæne, hvis man har et.

Jeg har fået rigtigt mange kontakter på denne måde med andre forskere, som har aner eller andet personsammenfald med mine personer.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Leif Sommerdal

Hej Kate

Prøv at kigge på http://webtrees.net
Spørg endelig, hvis du er i tvivl om noget
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kate Rossing

Tak Leif

Det vil jeg bruge lidt af weekenden på at studere. Skal også lige finde ud af hvordan det lægges op. Der er så længe i mellem jeg uploader til mit domæne, at jeg glemmer det fra gang til gang :-) Men jeg må jo få styr på det igen.

Kate
Hilsen Kate Rossing