Oplysninger vedr. Maria Valborg Otta Thomsen, født 24/9-1896 søges.

Startet af Lars Flyge Østergaard, 26 Jan 2013 - 09:42

Forrige emne - Næste emne

Lars Flyge Østergaard

Hej,
Jeg har længe søgt efter Maria Valborg Otta Thomsen, født 24/9-1896 og indskrevet i Frederiksberg KB opslag 388 og Trinitatis KB opslag 175. Datter af ugift Valborg Eleonore Sofie Andersen og Axel Vilhelm Otto Thomsen.

kvinfo.dk skrives om Maria, at hun skulle have været kaldt Mariotta. Hun skulle vist have boet hos sine farmor og farfar (og dem har jeg heller ikke kunnet finde), hvilket passer godt med, at i de FT'er jeg har for Valborg, der findes kun hendes halvbror – Ole Cavling.

Skulle nogen støde på hende, ville det glæde mig meget, da hun længe har været "en død ende", hvor man frustreret ikke ved, hvad der videre er sket.

Med venlig hilsen
Lars Flyge Østergaard

Gitte Johansen

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3399824&searchname=polit_simple


Dette er Farfar.



København, København (Staden), Cort Adelers Gade (Lige numre), Øster Kvarter, Gammelholms, Cort Adelersgade 10 Matr. 395 Forhus 3. sal, 6, FT-1885, C7245
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Otto Frederik Ferdinand Thomsen   50   Gift   Husfader   Hof Manufakturhandler   Kjøbenhavn
Anna Christiane Marie Thomsen   48   Gift   Husmoder      Taarbæk
Axel Vilhelm Otto Thomsen   18   Ugift   Søn   Student   Kjøbenhavn
Agnes Maria Andrea Thomsen   15   Ugift   Datter      Kjøbenhavn
Gerda Emilie Søster Thomsen   6   Ugift   Datter      Kjøbenhavn
Maren Hansen   47   Ugift   Tjenestetyende      Ramløse, Frederiksborg A.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Lars Flyge Østergaard

Hej,

med Jeres hjælp har jeg nu fundet hendes far Axel Vilhelm Otto Thomsen, født 25/1-1867 og døbt 24/3-1867 i Holmens Kirke.

Det bringer mig jo desværre ikke nærmere hvad der skete i Maria's liv. Eftersom farfaren døde i 1898 og PRB på farmoderen ikke har oplysninger end til 1899 (Nørrevoldgade 10 3.) er jeg stadigvæk en smule "lost".

Mit umiddelbare næste træk vil være at søge på DDD, men det eneste der fremkommer er FT'en fra 1885. Ved Axel's dåb er det oplyst at hans mor's pigenavn er Nordborg, hvilket jeg også vil undersøge nærmere.

//Lars

Lis B. Jensen

Jeg ville forsøge at se om ikke de findes på Nørrevoldgade i FKT 1901 og frem.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Mortensen

Nørre Voldgade både 10 og 11 er forsøgt - hun er der ikke.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lars Flyge Østergaard

Hej,
jeg har selvfølgeligt også forsøgt mig med Nørrevoldgade i 1901, så  ???, - det er ikke nemt at være slægtsforsker. Jeg fandt bogen på det lokale bibliotek, så jeg skal en tur på biblioteket i morgen. Det skulle være dér, at der omtales, at hun skulle leve hos sine bedsteforældre.
En søgning i Taarbæk vil også være noget jeg vil forsøge, da farmor (enke i 1901) stammer derfra.
//Lars

Lars Flyge Østergaard

Hej igen,

takket være jeres hjælp er jeg kommet lidt nærmer mit mål. Jeg hr fundet Maria i FT 1911 Aggersborggade 8 1. hos sin farmor Ane Maria Christiane Thomsen (f. Norberg) og moster Gerda Emilie Justine Thomsen.

Skulle der være nogen der falder over Maria Otta (Marieotta - FT 1911) senere, så bliver jeg glad for en hjælpende hånd. Et eller sted i mit hoved har jeg en idé om at have læst, at hun skulle være sygeplejerske - men uden at have noget på det.

//Lars

Anne Mortensen

Et eller sted i mit hoved har jeg en idé om at have læst, at hun skulle være sygeplejerske - men uden at have noget på det.

Det står i artiklen fra Kvinfo - har ikke mere linket, find det og læg det ud her.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770