Jeg er ny og søger info om søgning

Startet af kimmie dorthe andersen, 11 Jan 2013 - 13:56

Forrige emne - Næste emne

kimmie dorthe andersen

Hejsa jeg håber at finde lidt hjælp til at finde rundt og søge. Jeg vil lede efter mine afdøde slægtninge på min mors side, samt er mit håb også at kunne finde frem til min ukendte far i Canada.

Det har naget mig i mange år, at jeg ikke har haft en far og end ikke vidst med sikkerhed hvem han var. Nu da jeg selv er blevet mor til en lille pige (som jeg har opkaldt efter min oldemor og tipoldemor Ella og Dorthea), så føler jeg endnu større behov for at kende mine rødder, som jo også er hendes rødder.

Hvis nogen herinde kan fortælle mig hvor jeg vil kunne søge efter slægtning i Canada, så vil jeg blive utroligt glad for at høre fra dig/jer.

Derudover vil jeg også søge info fra afdøde slægtninge fra min mors side, der har jeg dog både nogle navne og adresser.

Men jeg vil egentlig også høre om der er nogle herinde der ved om jeg har mulighed for at få aktindsigt i min afdøde mormors sag? Hun var nemlig i det psykiatriske system det meste af hendes voksenliv, grundet psykisk sygdom. Men der er bare så meget jeg savner at vide om min mormor, som jeg desværre ikke kan få at vide andre steder fra, da jeg ikke har meget familie og dem der, ved enten ikke rigtig noget, eller vil ikke tale om det :-[

Jeg håber at jeg så selv kan finde svarene ved at starte med at søge lidt hjælp til at komme videre :)

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen Kimmie

Anne Mortensen

Hej

Hvis du er så ny at du aldtig har prøvet at søge - er mit bedste råd:

Gå på biblioteket og lån nogle bøger om slægtsforskning og få viden om hvordan du kan søge.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anders Bergstrøm

#2
Hej Kimmie,

Jeg har sendt dig lidt information angående hvad man må se og ikke se af arkivalier, og hvordan man søger dispensation.

Mht din far og Canada, så prøv at søg på "Canada" her i forum. Så kan du hvordan andre er kommet lidt videre.

Mvh
Anders

Carsten R. Nielsen

8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

kimmie dorthe andersen

hejsa tak for svar undskyld den sene tilbagemelding, var bare så optaget af nogle links jeg fik til afdøde slægtninge... :) :)

Tak for hjælpen, jeg har modtaget materiale fra Anders og vil også følge rådene om at læse og lære :)

Mange hilsener fra Kimmie