Gårdmand o sognefogd i KJØLSEN ChristenJohansen(Abrahamsen)+AneMarie Jensdatter

Startet af Lise Østerberg Bahr, 19 Jan 2013 - 15:27

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Slægten efter disse søges.

Der er flere aner fra listen. Men foreløbig efterlyses før og efterslægten til disse.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Else Skovbo Jensen

Hej

Hvis du vil have svar, bør du i det mindste oplyse, at Kølsen ligger i Vorde sogn, Nørlyng herred, Viborg amt.
Hvornår ledede denne sognefoged ?

mvh
Else

Lise Østerberg Bahr

#2
God morgen.

Jo, du kan have ret, men jeg er ret ubevandret i disse destinationer (endnu) selv.

Der er tale om ægtefællen til Ane Marie Jensdatter født i Vorde 13.12.1812 død i Kjølsen 6.7.1900

og jeg har ikke set hvornår han Gårmand og sognefoged i Kjølsen, virkede som sognefoged, fik ikke resultatet ved søgning, hvorfor jeg indledte denne søgning.


Der er tale om bl.a. slægten til Bøjle Nielsen, boelsmand og slagter født i Kjølsen den 27.7.1851 død der den 10.4.1947.

Hustru Else Elisabeth Christsensen født i Kjølsen den 14.10.1852 død den 27.10.1913.

Grenene er forbindelsen til den Josephsen slægt der udsprang fra Smedesvend - indvandret fra Tyskland, Ferdinand Josephsen og hustru Jette. Ferdinand født 18.3.1829 og død 18.1.19.

De får børnene:

William Josephsen  født 20.3.1861 død 21.12.1949 (hustru Marie)

(Alma Josephsen - fik Familie i Stockholm ?

Lydia Josephsen - boede på Islands Brygge, København S. Amager i mange år, Njalsgade -

evt. omvendt info for så vidt angår disse to søstre).

Erna Emilie (senere og i mange år indtil sin død omkring 1990 Tåsingegade på (2100) København Ø - Østerbro. Senere gift Rasmussen - mejerist fra Enigheden.

Carl Wilhelm

Georg - (og hustru Katrine) Lynge, Allerød

Efterkommere til disse ønskes der ligeledes oplysninger om - så mere info om slægten kan stykkes sammen - til vores efterkommere.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Ole Munk

Hej Lise

Du nævner ikke så mange data, men mon ikke det er den Christen Johansen, der er født i Kølsen ca. 1817 og som dør samme sted 18. januar 1898. Hans forældre er Johannes Abrahamsen og Else Kirstine Andersdatter.

Han er efterkommer af en af mine aner, så jeg har del om hans far, farfar og oldefar. Sig lige til, hvis du er enig i, at det er ham. Så sender jeg dig oplysningerne i en mail.

mv Ole

Lise Østerberg Bahr

Hej Ole.

Jo Christen Johansen (Abrahamsen) født 24.9.1819 og dør 18.1.1898 er netop ham og hans slægt.

(ved dog ikke hvor mange gange han har været gift).

Tak for din hjælp - jeg vil glæde mig til at se dine infos.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

godmorgen

tråden trækkes lidt frem, der er spm. d.d. på denne.

MVH
Lise Ø Bahr