En komplet forvirrende adresse.... 1931-32

Startet af Jette Elkjær, 16 Jan 2013 - 19:01

Forrige emne - Næste emne

Jette Elkjær

I en faderskabssag fra 1931 vedr. min mormor Karla Alfrida Marie Hansens barn finder jeg, at hun i foråret 1932 skulle tjene her:

Chr. Slavinsky
Krik pr. Vestervig
Langeland

Jeg leder efter barnet dødt (ca. slut 1932-beg. 1933 (max.)) i forbindelse med hendes ophold i Jylland og har derfor kigget i KB for Hurup, KB for Vestervig og også været et smut rundt KB for Thisted

Nu hører jeg lige, at der er noget, der hedder Langeland ved Mou - og har derfor kigget i KB for Mou også - uden held. Mit sognekendskab her er fortvivlende, så jeg er lidt på den.

Men er det i øvrigt ikke en helt misvisende adresse - og hvis ikke, hvor finder jeg den så? Og hvilke KB er relevante for mig at kigge igennem i denne sag?

Jeg har fundet sagen på AO i en AJ sag fra 1931, løbenr. 2822, på opslag 62, højre side øverst.


På forhold tak for alle input

Venlig hilsen
Jette Elkjær


Leif Sommerdal

Ifølge krabsen.dk ligger Krik  i Vestervig sogn   Refs herred    Thisted amt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gitte Johansen

Læg mærke til, at det står Rudkøbing til højre.

Der er en Vesterby, Fuglsbølle sogn, Langeland, men jeg giver dig ret i, at det er en underlig adresse.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jette Elkjær

Ja, Leif - sådan har jeg også tolket det - men hvilke KB kan jeg mon finde sognet i, når jeg har kigget de mest åbenlyse steder?

Gitte - jeg læste det først som Vesterborg, så der har jeg ledt i rigtig lang tid. Men nu fik jeg endelig kigget rigtig på det og samtidig fik jeg det tydet, så jeg er mere sikker nu. Der står Vestervig. Det jeg ikke kan få til at passe ind nu er Langeland.... og jeg kan stadig ikke finde drengen.... suk!

Så jeg ved snart ikke hvor jeg skal lede....

mvh
Jette

Jesper Skov

Hvordan ved du at Erik Axel er død i 32/33?

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Gitte Johansen

#5
I kb Vestervig, 1932-1939,opslag 11, øverst, bliver der født en søn af Christen Stavensky af Oksenbøl, så mon ikke der bare er skrevet forkert ved journalnummeret.


Chr. Stavensky født i Krik, står der ved vielse.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#6
Erik Axel er i Vestervig, 1923-1931, opslag 250, død  juni 1931.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jette Elkjær

Tusind tak Gitte - hvis du vidste hvor jeg har ledt efter ham....

Jeg har simpelthen ledt i et forkert år, så. Jeg tolkede faderskabssagen som, at han er født i marts 31 og død i 32 fordi jeg har fået at vide, at han var omkring 1 år, da han døde. Og så blev han kun 4 måneder... suk

Det var så den familiegåde løst  ;D

Tak for hjælp og input

Mange venlige hilsner
Jette Elkjær

Leif Sommerdal

Citat fra: Gitte Johansen Dato 16 Jan 2013 - 20:56
I kb Vestervig, 1932-1939,opslag 11, øverst, bliver der født en søn af Christen Stavensky af Oksenbøl, så mon ikke der bare er skrevet forkert ved journalnummeret.


Chr. Stavensky født i Krik, står der ved vielse.
Citat fra: Gitte Johansen Dato 16 Jan 2013 - 21:02
Erik Axel er i Vestervig, 1923-1931, opslag 250, død  juni 1931.

Født 32-39 og død i 31. Det er da en medicinsk nyhed
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gitte Johansen

God morgen Leif



2 forskellige børn.

Et af Sabinskys


Den anden er den, vi ledte efter!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Leif Sommerdal

God morgen Gitte

Så står alt klart. Selv for mig  :D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)