kirkebøger for Stoense sogn, Langelands N, Svendborg Amt

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 10 Jan 2013 - 17:35

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej

Ved ikke lige om mit spørgsmål hører hjemme her, men ved ikke lige, hvor jeg ellers skulle placere det.

Jeg har altid troet, at der ikke fandtes kirkebøger for Stoense sogn, Langelands N, Svendborg Amt før 1814, da præstegården har været brændt ned.

Jf. også Danmarks Kirkebøger
http://www.clicketyclick.dk/amt-herred-sogn/danmarks_kirkeboeger/danmarks_kirkeboeger.html , hvor der står:
Stoense (N�rre H., Langeland). F 1813 91; K 1814 91; V 1813 91; D 1814 91.
De �ldre Kbgr. br�ndte med Hvds. Sn�des Pgd. 15. Juli 1883.

Men nu ligger der en kirkebog med datering 1757-1775 på Arkivalier Online. Den må være kommet på for ikke så længe siden, da jeg først for nyligt har opdaget det.

Er der nogen, som ved hvor den kommer fra? Er den pludselig dukket op et eller andet mærkeligt sted?


Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

John Nielsen

Hej Peter

Den er ikke ny for der er allerede lavet indeks til den.
"Danmarks kirkebøger" er fra 1933, så den kan muligvis være dukket op efter da.

Hilsen John Nielsen

Peter Bøjesen Jensen

Hej John

Undrer mig nu meget, for jeg har da jævnligt været inde på Stoense sogn på Arkivalier Online og først opdaget den fornyligt.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Gitte Johansen

Hej Peter

Hvis du googler "Stoense, 1757-1775", kan du se, den har været der et stykke tid, for der er en del, der har haft tydningsproblemer i denne kirkebog.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Peter Bøjesen Jensen

Ok.
Det kan selvfølgelig også være, at jeg ikke har set den, fordi jeg ikke har søgt, når jeg manglede noget fra den periode i den overbevisning, at der ikke var noget at gøre der.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Flemming Kristensen

Hej Peter

Jeg kan se jeg har lavet indeks for stoense i 2008, så de må have ligget der siden.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Peter Bøjesen Jensen

Hej Flemming

Det var længe siden. Mærkeligt, at jeg ikke har bidt mærke i det før.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk