Oplysning om Anne Johanne Agnete Schmidt, f. 4.3.1901 Sønderjylland, søges

Startet af Bent Kristensen, 06 Jan 2013 - 15:03

Forrige emne - Næste emne

Bent Kristensen

Hej alle  ;)
Jeg søger oplysninger om, hvor min mormor er født. Hun hedder Anne Johanne Agnete Schmidt, født 4. marts 1901 i Sønderjylland. Gift med Jens Mathiesen Petersen født i Skærbæk 17. januar 1895. Jeg har søgt i næsten alle sogne og herreder i Tønder, Ribe og Åbenrå amter.

Svend Jacobsen

Hej Bent.

Hvad ved du iøvrigt om hende og hendes mand. Hvor blev de gift, hvor boede de, hvad hed deres børn ?

Med venlig hilsen
Svend Jacobsen, Frederiksberg

Christian Grøndberg

Citat fra: Bent Kristensen Dato 06 Jan 2013 - 15:03
Jens Mathiesen Petersen født i Skærbæk 17. januar 1895.

Hvilken Skærbæk? (Søg stednavne)

Med venlig hilsen
Christian

Bent Kristensen

Min morfar er født i Skærbæk, Tønder Amt, Hviding Herred, Skærbæk Sogn. De blev borgerlig viet i Ribe i 1927. Min morfar havde en datter, Ane Inger Petersen, født i Skærbæk 11. maj 1921, min mormor havde en søn, Søren Andersen født i Spandet Sogn, Hvidding Herred, Tønder Amt 4. november 1923. Derudover havde de 6 børn.

Svend Jacobsen

Hej Bent.

Hvis du ved, hvor de 6 børn efter 1923 er født, må du kunne finde familien i folketællingen 1930, og dèr vil stå, hvor moderen er født.

Mvh. Svend

Bent Kristensen

Hej Svend, tak for oplysningen. Jeg fandt familien under FT 1930 i Ribe købstad, dog det jeg søgte mest, at min mormor er født i Haderslev Amt, så nu må det blive hele Haderslev Amt jeg søger i.
Mvh. Bent

Christian Grøndberg

Du kunne eventuelt søge FT-1925 gennem først. Det kan være, at denne giver mere specifik information.

Med venlig hilsen
Christian

Bent Kristensen

Hej alle

Jeg takker for den interesse der var omkring min mormor. Efter diverse forslag, fandt jeg hende i Rødding Sogn.
Mvh. Bent