maren nikoline madsen f. 11.6 1896 f. østerhæsinge sv.borg

Startet af Mary Linda Lassen, 13 Apr 2014 - 10:59

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen

jeg har tidligere - for meget længe siden - fået hjælp til at finde  "Knud madsens og Rasmine Kirstine sofie roseners 5 børn"

De tre, der blev på Fyn har jeg styr på, men Mads Peter madsen f. 27.10 1886, der i 1916 iflg. politiets registerblade boede i København med sin kone Nielsine Marie f. 5.51892 vist i Odense


og Maren Nikoline Madsen (andre steder anført som Marie Nicoline)  f. 11.6 1896 i Østerhæsinge  som iflg. politiets registerblade i 1918 bor hos Licthenberg   adelgade 79. hun er tjenestepige.
Mads Peter er arbejdsmand. de kommer begge fra et meget fattigt husmandssted og er nok som mange andre på den tid taget til København for at få bedre leve - og arbejdsvilkår.
jeg vil naturligvis gerne vide mere.
blev Nikoline gift og fik børn - flyttede hun væk fra byen.
og hvad med Mads Peter.

jeg kan ikke finde nogen af dem i efterfølgende folketællinger.

Håber nogen kan hjælpe.

mvh Linda

Anne Mortensen

Det er en fordel og god oplysning at vise de omtalte Pol.reg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mary Linda Lassen

undskyld - jeg forsøgte at kopiere teksten, men kunne ikke nu forsøger jeg så dette i stedet. mvh Linda


Vis profil  E-mail  Personlig besked (Offline)
   
Sv: Knud Madsen og Rasmine Kirstine Søfeldts 5 børn Østerhæsinge Sallinge herred
« Svar #1 Dato: 23 Feb 2013 - 19:55 »
Svar med citatCitat
Mads Peter kommer til København:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=42750&searchname=polit_simple
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=42755&searchname=polit_simple

og det gør Maren også:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1830381&searchname=polit_simple

Anne Mortensen

Hej

Det er OK  at vise linket.
Kunne ikke finde Maren da det nu viser sig at hun starter med navnet Nikoline.
Derfor er det fint at vise linket.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mary Linda Lassen

Maren Nicoline Madsen - eller Nicoline Maren Madsen født i Øster hæsinge 11.6 1896 findes i politiets registerblade 1.11 1918 Adelgade 79 hos Lichtenberg.
Jeg har styr på forældrene Knud og Rasmine Madsen der bliver boende i Øster hæsinge og Nicolines søskende.
Jeg har undersøgt om hun skulle være kommet tilbage til Østerhæsinge. det er hun ikke. jeg har ledt i folketælinger indtil 1930. uden held.
har nogen en ide til, hvordan jeg skal komme videre?




Gitte Johansen

Mon ikke det er hende, der er død i

Gentofte, 1933-1938, opslag 192, nr. 126.


Viet i Øster Hæsinge, 1917-1954, opslag 177, øverst.


Barn i Vedbæk 1923-1939, opslag 4, nr. 6.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Det ser ud til, hun får 4 børn.

1 søn på rigshospitalet, 11. august 1918
1 datter i søllerød 1922
den jeg har fundet +

1 datter i 1928, samme sted.


Jeg har ikke ledt efter dem.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mary Linda Lassen

Kære Gittte

Mange tak for hjælpen - Det var dejligt!!!!
nu har jeg lokaliseret alle børnene, og fundet ud af, hvorfor 1. barn er i kbh. og ægteskabet et år senere hjemme i Østerhæsinge. Nicoline var åbenbart blandt de heldige der fandt en mand og blev sammen med ham og "kun2 fik 4 børn - men så slap heldet op og hun dør som kun 40 årig - af hvad mon - jeg har tjekket der ikke er flere børn.

jeg gad vide, hvad det er I kan  som jeg ikke kan, jeg synes ellers jeg er vedholdende og går liste efter liste igennem.
men broderen Mads Peter Madsen f. 27.10 1886 der iflg. politiets registerblade også er i København 1916 - og her er gift med Nielsine Marie f.5.5. 92 fra Odense og bor på Henkels Alle 30  er også umulig.
jeg regnede med det ville være nemt - der var nok et ægteskab i Odense. men uden Nielsine Maries efternavn er det altså svært.
Han er heller ikke kommet tilbage til hjemegnen, men hvor i Københavnsområdet skal jeg lede.
Har I en metode jeg bare ikke har fundet? så hører jeg gerne om den. vh linda