Hvor og hvornår døde Karoline Margrethe Larsen f. Mikkelsen 8/10 1857 Aarhus

Startet af Marianne N Hansen, 26 Jan 2013 - 18:45

Forrige emne - Næste emne

Marianne N Hansen

Hej

Jeg er på jagt efter dødsoplysninger på min oldemor Karoline Margrethe Larsen f. Mikkelsen.

Den seneste sikre oplysning, jeg har på hende, er mandens (Jens Larsen) død:

Opslag nr. 157, nr. 121 Jens Larsen Død 3. september 1928, Aalborg Budolfi Sogn. Begravet 10. september 1928 på Aalborg Almene Kirkegaard. Havnearbejder, gift med Karoline Margrethe Mikkelsen, Aalborg, St. Blichersgade 7. Søn af gaardmand Lars Christensen og Hustru Maren Olsdatter, født i Bjergby, 31. januar 1856, 72 Aar Skifteret 3. september 1928. M. Kragh.

Jeg har gennemgået KB for Aalborg Budolfi Sogn fra september 1928 til ultimo 1946 - men uden held.

Jeg har heller ikke haft succes med at søge efter hende på DDD i FT 1930.

Karoline Margrethe:

Fødsel og dåb:
KB 1852-1866, Tiset, Ning, Aarhus, Opslag 113, nr. 15, 9 October, Caroline Margrethe Mikkelsen,
8 November i Kirken. Gaardmand Mikkel Andersen og Hustru Anne Mikkelsdatter paa Ingerslev Mark.
Moderen 31½ Aar introd 8 November. Baaren af Gdmd Niels Andersens Enke i Battrup. De øvrige Faddere vare: Hiulmand Rasmus Pedersens Hust: paa Ingerslev Mark, Aftægtsmd Mikkel Ras-
musen ibd Gdmd Rasmus Andersen i Battrup og Hsmd Niels Mikkelsen i Thostrup. 270-49

Vielse:
KB 1878-1891 - Fovsing, Hjerm, Ringkøbing, Opslag 46 - nr 3, 1886, Brudgommens navn, alder, haandtering og opholdssted, Ungkarl og gaardmand Jens Larsen af Fovsing, 30 Aar. Brudens navn, alder, haandteringog opholdssted. Pige Karoline Margrethe Mikkelsen, hjemme hos Anders Mikkelsen af Lensberg 28 Aar.Hvem forloverne ere Mikkel Andersen, gaardejer af Lensberg, Anders Borg, gaardejer af Asp Vielsesdagen 30. juli 1886 Om vielsen er forretteti kirken eller hjemme og i hvilket tilfælde bevillingsdatum I Kirken Hvo anført i det alm. jvf. reg. - Anmærkninger

Håber en eller anden kan lede mig på sporet.

mvh

Marianne N. Hansen


Marianne N Hansen

Hej

Findes der mon vejvisere og/eller andre registre end kirkebøger for Aalborg, hvor man kunne forestille sig, at der kunne ligge oplysninger gemt om Karoline Margrethe efter september 1928?

Er det f.eks. muligt at se gamle dødsannoncer fra aviser i Aalborg?

Jeg vedhæfter et foto af Karoline Margrethe i håb om, at nogen udfra dette kan hjælpe mig lidt på vej.

mvh
Marianne N. Hansen

[vedhæfting slettet af admin]