Kan AO fungere på en computer med Windows 8?

Startet af Birgit Djurhuus Wendelboe Jeppesen, 30 Dec 2012 - 20:28

Forrige emne - Næste emne
Hej,

Jeg overvejer at udskifte min gamle computer med en ny, som har Windows 8 som styresystem. Men på AO's hjemmeside under FAQ kan jeg se, at AO ikke er testet i Windows 8.

Er der nogen, som har erfaring med at bruge AO i Windows 8?

Venlig hilsen
Birgit Djurhuus

Kay-Verner Christiansen

Hej!

Det virker fint med Win 8 her

mvh
'
Kay-Verner
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Eli Lothardt Dahl

Hej Birgit

min EDB-expert måtte installere Google Chrome, for at få det til at fungere. Så det kører fint nu ;)

Godt Nytår
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Hej Kay-Verner,

Tak for dit svar.  Det lyder lovende.Og tak for din supplerende oplysning om Goggle Chrom.

Jeg kom til at tænke på, om der måske kan opstå problemer med den nye udgave af AO?

Er der nogen, som har oplevet problemer med Window 8?

Kay-Verner Christiansen

Skulle måske også sige at jeg også bruger chrome- og heller ingen problemer der

Har også testet med IE 10 og det ser også ud til at virke fint....

Og det er den "nye" udgave jeg har testet med begge

Godt nytår

Kay-Verner
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Hej Kay-Verner,

Rigtig mange tak for dit svar. Det betyder meget mig at vide, at du har testet Windows 8, også med forskellige browsere.

Også Godt Nytår til dig.

Venlig hilsen
Birgit Djurhuus

Jørgen Sørensen

Hej

AO kører fint her med Windows 8 og Firefox 17.0.1

Jørgen

Hej Jørgen,

Tak for dit svar :-)

Jeg er glad for hver eneste positive tilbagemelding, jeg får om Windows 8 og AO.

Godt Nytår

Birgit Djurhuus


Inger Bergstrøm

Jeg har købt ny bærbar med window 8 og kan ikke min AO til af fungerer. jeg har læst denne debat Jeg har google chrom. jeg kan ikke se at min Firewall forhindrer AO har Java installeret. Har ingen problemer på min stationære PC. med window 7. Er her et godt råd

Finn Hansen

Hej

I går var jeg ude og sætte en ny laptop (bærbar) op, således den kan bruges af ejeren til det, som ejeren nu engang skal bruge den til - og for at tjekker om JAVA er installeret korrekt under Windows 8 brugte jeg Arkivalier Online og valgte kirkebøger for Fyn... Ingen som helst problemer med Firefox 17.0.1 - Den aktiverede straks JAVA og indlæste det aktuelle program som åbnede sig, og jeg kunne downloade kirkebog sider fra 1946 side for side.
Dette for at sikre sig, at maskinen også kunne bruges til NemID (her lader jeg naturligvis folk selv rode bagefter privat og uden mine øjne og indblanding) - senere tilbagemeldning NemID virker fint både hos Bank og Skat ergo  - Windows 8 og JAVA har ikke bøvl sammen med Firefox.


Men, skulle du mod forventning få problemer, da kan du gå til Kontrolpanelet vælge Programmer og Funktioner klikke på JAVA og vælg FJERN .

Gå nu på Google og skriv følgende i søgefeltet "JAVA 6 download"

Vælg følgende link:

http://www.java.com/en/download/faq/java_6.xml

og kør herefter en installation af JAVA 6 - for en sikkerhedsskyld, vælg herefter GENSTART af din computer. Det er ikke ubetinget nødvendigt, men ikke nogen dårlig ide.

Prøv herefter og gå ind på Arkivalier Online, vælg kirkebøger etc. etc.  og se om du kan downloade sider - jeg ved positivt, at dette virker med Windows 8 og JAVA 6, sammen med Firefox.

Venligst
Finn Hansen

Jørgen Sørensen

Hej Finn

Fin forklaring... sådan...

Kan tilføje at Windows 8 - Firefox 18.0 - Java 6 update 37 fungerer fint her

Jørgen