Alfred Valdemar Theodor Lumbye?

Startet af Erik Jensen, 28 Dec 2012 - 00:45

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Tusind tak Carl - det vil glæde mig meget at få yderligere oplysninger omkring dem.
Og jeg kan ærlig talt godt forstå, at du har søgt tilflugt i sommerhuset. Selv ser jeg heller ikke frem til larmen d.31 og med hensyn til TDC - ja!, så vil de love hvad som helst, hvis bare de får dine penge  :D
Ha' et godt nytår.
Hilsen Erik

Jakob Zeuner

Hustru Mathilde Augusta Conradine var nu ikke født Stockholm, som angivet i tråden.
Hun var født Steckhahn, den 24 juli 1845, Sct. Mikkels sogn, Slagelse Herred Sorø amt.
mvh

Erik Jensen

#32
Hej Jacob.
Tusind tak for din tilbagemelding.
Nu må jeg så erkende, at jeg ikke siden tråden blev oprettet, har haft tid til at gå i dybden omkring dette, da jeg lige siden har været (og stadig er) optaget af en anden del i mit projekt.
Ikke desto mindre kan det kun glæde mig yderligere, at du har opdaget denne fejl - vidunderligt.
Jeg skynder mig at få det rettet til korrekte data ;)
Hilsen Erik

ps: Jeg har lige kigget efter i mit program og ser, at hun ikke kan have været gift med Alfred Valdemar Theodor Lumbye - han var gift først med Elma Constance Hasfeldt og siden med Aase Nielsen.
Så med mindre han var gift 3 gange kan jeg ikke se hvor hun hører til. Hvem skulle hun være gift med?

Alice Oppenheim

Hej,

Det må være mig, der har læst forkert.

"Ungkarl Musikdirektør Theodor Valdemar Alfred Lumbye
.... Fraskildt Elma Carstance Wrejht (?) født Hasfeldt
... Datter af Tømmermester Carsten Langebæk Hasfeldt
Hustru Mathilde Augusta Conradine født Stockholm
..."
Kbh, Vor Frue KB 1904-08, viede; opslag 125

Når jeg får det at vide, kan jeg godt få det til "Steckhahn". Beklager   :-X

Erik Jensen

Det er korrekt, at hun hedder Steckhahn og hendes forældre er:
Ernst Christian Julius Steckhahn og Emilie Adolphine Katrine Dobler.

Så burde det være på plads  :)

Hilsen Erik

Lise Østerberg Bahr

#35
God morgen.



Jeg har tidl. efterlyst slægten til Tivoli "Grøftens" tidl. ejer fam. til kapelmester i Tivoli Elo Magnussens FAR.

Hvilke(n) slægt(er) er der mon blandet ind i denne "forretning" ?

Museth/ Musset/ Musett slægt - (Sct. Petri, Trinitatis) -har tidl. i 2004 -været sat i forb. med Magnossen i en tråd.

På forhånd TAK for mere info, det kunne jo være der kom lidt flere brikker på plads - så .

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#36
God morgen igen.


Da jeg søger noget materiale omkring bl.a. violinisten Wandy Tworik også, kan jeg nævne en god side at se på i denne henseende:

Uwe Brodersens - Historier / Dengang - i en artikel omkring Zigøjnerhallen, Nørrebro, hvor mange mange kendte fra dengang og senere, slog deres folder også. Måske finder man noget mere sammenhæng bl.a. mellem Teaterlivsfolk/Filmfolk/Musik"folk"/kunstnere/politikere/(håndværkets folk og dets ledere)/LO - og hvad der ellers hører til dette Gyngerne og Karusellens ståsteder - så.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Lise Østerberg Bahr

god formiddag.

Det viser sig jo så, at der er en TÆT forbindelse mellem Lumbye, kapelmester i Tivoli og Elo Magnussen, jeg tidl. har haft en tråd om.

Jeg modtager gerne på mail mere info omkring disse forbindelser.
ilha@sol.dk

Med venlig hilsen
Lise Østerberg bahr