Kirkebøger efter 1960/1969

Startet af Laila Valbjørn Johnsen, 27 Dec 2012 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Laila Valbjørn Johnsen

Hej

Hvordan skal man fremover søge sin slægt efter 1960/1969 ?

Bliver der skannet flere kirkebøger senere, eller skal man finde dem på anden vis, når 50 års reglen overholdes ?

Jeg er i gang med at gennemgå alle kirkebøgerne som er læselige for at supplere vores efterslægtstavle for bærere af "Valbjørn" navnene (Valbjørn, Valdbjørn, Walbjørn, Waldbjørn), og vil gerne supplere den løbende fremover.

Venlig hilsen
Laila Valbjørn Johnsen

Anni Bruhn Johansen

Hej Laila.

Ja, det kniber med at finde tilgængelige data efter 1960/1969 på vore aner.

Jeg kan foreslå folketællinger fra 1965 og 1970, hvis du ved, nogenlunde, hvor de boede.

Jeg har også haft held til at finde nulevende slægtninge, og få informationer fra dem.

Alle folkeregistre kan oplyse aktuelle adresser (eller død/dødssted) på personer i Danmark,
som lever efter 1969 (CPR registrets start) (NB! 52 kr. pr personoplysning).

Man skal bare have navnet og - 1) enten en adresse, de har boet på - 2) eller en fødselsdato.


Held og lykke.

Hilsen Anni

Betina Broen Kock

Citat fra: Laila Valbjørn Johnsen Dato 27 Dec 2012 - 14:08
Hej

Hvordan skal man fremover søge sin slægt efter 1960/1969 ?

Bliver der skannet flere kirkebøger senere, eller skal man finde dem på anden vis, når 50 års reglen overholdes ?

Jeg er i gang med at gennemgå alle kirkebøgerne som er læselige for at supplere vores efterslægtstavle for bærere af "Valbjørn" navnene (Valbjørn, Valdbjørn, Walbjørn, Waldbjørn), og vil gerne supplere den løbende fremover.

Venlig hilsen
Laila Valbjørn Johnsen

Jeg regner lidt med at de på et tidspunkt kommer på nettet... men vi må nok væbne os med tålmodighed... Ellers må man jo bare løbende smutte på arkiverne og slå op i bøgerne... ind til vi kommer frem til den elektroniske æra, hvor de allerede "ligger" på nettet, så der bare skal åbnes for dem...
Betina Broen Kock
Nordborg, Als Nørre Herred.

Forsker i min mors familie Olesen/Nielsen af Aalborg og omegn
og min fars familie Sørensen/Pedersen af Taars (Hjørring) og omegn