Hjalmar Oluf Madsen ?????

Startet af Gydda Marie Valentin Thyme , 30 Dec 2012 - 13:20

Forrige emne - Næste emne

Gydda Marie Valentin Thyme

Hjalmar Oluf Madsen
- født 22.04.1888 på Ellinge Lyng, Højby Sogn, Ods Herred, Holbæk Amt
- døbt 17.06.1888 i Højby Kirke
- konfirmeret 06.04.1902 i Højby Kirke

Ved FT-1890 befinder Hjalmar Oluf Madsen sig på Kongeparten, Højby Sogn, Ods Herred, Holbæk Amt.
Ved FT-1901 befinder Hjalmar Oluf Madsen sig i Gudminderup, Højby Sogn, Ods Herred, Holbæk Amt.
Ved FT- 1906 befinder Hjalmar Oluf Madsen sig i Grevinge Grevinge Sogn, Ods Herred, Holbæk Amt.

Derefter er han desværre forsvundet for mig.

Jeg ved dog, at Hjalmar Oluf Madsen flytter ca. 1921 – 22 (?) til Viborg. Her dør Hjalmar Oluf Madsen ca. 1923 - 1928 (?) under tragiske omstændigheder.

Ovennævnte oplysninger er fra kirkebøger og folketællinger. Oplysningen om at Hjalmar Oluf drager til Jylland er mundtlig information fra nulevende slægtninge.

Mon der er nogen, der ved noget eller kan hjælpe mig videre?? På forhånd tak!

Venlig hilsen

Gydda Thyme

Hans Poulsen



Hej Gydda

*Jeg ved dog, at Hjalmar Oluf Madsen flytter ca. 1921 – 22 (?) til Viborg*.

Viborg amt eller Viborg by?

*Her dør Hjalmar Oluf Madsen ca. 1923 - 1928 (?) under tragiske omstændigheder*.

Selv om Viborg by omfatter flere sogne, er det ikke uoverkommelgit at løbe samtlige sognes *død af mandskøn* igennem for en 6-7 år lang periode.

Prøv at finde hans død og begravelse og se, om der i bemærkningsrubrikken står et eller andet om dødsårsagen.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gydda Marie Valentin Thyme

Hej!

Det er næppe Viborg by, idet der ikke er oplysninger om, at han er begravet på Viborg Kirkegård.

Tak for tippet, jeg fortsætter min søgning i oplandet.

Venlig hilsen

Gydda Thyme

Hans Poulsen



Hej Gydda

Hvis det ikke er Viborg by, må det være Viborg amt.

"..jeg fortsætter min søgning i oplandet..".

Der er mange sogne at gå i gang med. Se kortet over Viborg amt.

http://www.dis-danmark.dk/kort/kortvibo.htm

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag