Peder Due(Hansen) fra Roskilde amt, død 1822.

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 11 Dec 2012 - 14:45

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg søger hjælp til at finde Peder Dues forældre.
Jeg ved, at han blev gift i 1791, ops 128, Kirke hyllinge-Lyndby sogn1745-1814, Voldborg herred, Roskilde amt.
Her er han angivet som Per Hansen.
I 1793, ops.75, Kirke Hyllinge-Lyndby sogn, fødes der tvillinger, Mads og Hans, faderen er Per Due.
Jeg kan i øvrigt ikke finde de 2 drenges død, da de ikke optræder i FT fra 1801.

I 1796 fødes Ellen. Ops.8, Kirke hyllinge-Lyndby. Her er faderen opgivet som Peder Due.

I 1799 fødes Niels. Ops. 33 i Lyndby sogn. Faderen hedder Peder Hansen, men navnet Due står ovenover.

I 1800 fødes Ane Margrethe. Ops 34 i Lyndby sogn. Faderen hedder Peder Due.

Han dør i 1822 som 68årig. Ops 273 i Kirke hyllinge- Lyndby. Han er opført som Peder Due.

Jeg har en FT fra 1801 i Lyndby, ops 10. Her er han opført til at være Peder Hanson.
Hans navn synes at skifte, men jeg tror, at han hedder Peder Due Hansen.

Er der nogen, der kender noget til denne person samt hans familie. Navnet Due er  nok ikke så almindeligt.
Jeg har før efterlyst manden på  www. slaegtogdata:dk/forum/index:php/topic,38894.0.html
Venlig hilsen
Marianne

Gurli Kristensen

Hej Marianne

Kunne dette være Peder Hansens mor

Roskilde, Voldborg, Hyllinge, K. Hyllinge, , 21, FT-1787, C2252
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ellen Dues 72  Enke  Inderste og Almisselem 
 
Det kunne være derfor han døber sin datter Ellen.

Og kunne hans forældre være Hans Jensen og Ellen Madsdatter der bliver gift opslag 106 højre side m.f. kb 1745-1814 Lyndby

hilsen

Gurli
Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Marianne Bøhmer Jensen

 ;)Hej Gurli og Rolf.
Det kunne meget vel være de rigtige forældre, som I har fundet.
Nu mangler jeg at finde Peders fødsel, samt at se, hvor han var henne i Ft 1787.
Indtil videre mange tak.
Hilsen
Marianne.

Marianne Bøhmer Jensen

Jeg har siddet og kikket på døde og begravede i Kirke hyllinge-Lyndby sogn fra 1745 til 1814.
Jeg har fundet et par børn, hvis fader hed Hans Due.

Det drejer sig om ops.210 i 1770. Husmand Hans Dues  søn døde i november, men jeg kan ikke se, hvor gammel han var.
Den næste er ops. 214 fra 1786, i første række nummer 9.Jeg tror, at hans søn var 4 år og fra Kyndelse.
Jeg kan ikke finde nogen af de omtalte børns fødsler.

Jeg har fundet et par døde børn, hvis fader hed Jens Due, måske en broder!

Den første er fra 1781 i ops. 212 i anden række. Datteren var 12 år.

Den anden er fra 1805 ops. 220 1 sep. Indsidder Jens Dues søn Peter 17 år.
Heller ikke her har jeg kunnet finde deres fødsler.

Måske er der nogen, der kan se en rød tråd i det her og hjælpe mig med at komme videre.
Hjælp modtages meget gerne.
Venlig hilsen
Marianne.