Birthe Clausen (Clausdatter), Død hvor og hvornår ?

Startet af Knud Avo Pehrson, 08 Dec 2012 - 15:40

Forrige emne - Næste emne

Knud Avo Pehrson

Hej Alle
Hjælp søges til at finde hvor og hvornår Birthe  Clausen (Clausdatter) er død.

Jeg ved følgende:
Birthe Clausen er født ca. 1762, Ravnkilde, Ålborg af forældre Claus Andreasen Høltzermann og hustru Anne Marie Lauridsdatter.
Birthe Clausen  bliver gift med Skoleholder Niels Jensen. De får 3 børn Jens Nielsen, 1790 – Else Nielsdatter, 1794 og Morten Nielsen, 1797.
Birthe Clausen er i FT- 1801, Aalborg, Aars, Ravnkilde, Fyrkilde, 91.
Niels Jensen 41  Gift huusbonde skoeleholder 
Birthe Clausdatter 39  Gift hans kone   
Jens Nielsen 10  Ugift deres barn   
Morten Nielsen 3  Ugift deres barn   
Else Nielsdatter 7  Ugift deres barn
Birthe Clausen er sammen med sin mand Niels Jensen fadder til deres barnebarn Ellen Birgitte Jensdatter i 1819, AO, Kirkebog, Ålborg, Blære 1813-1846, ops. 22, nr 2.
Birthe Clausens mand Niels Jensen dør den 12 jan. 1824, AO, Kirkebog, Ålborg, Ravnkilde 1824, ops. 198, nr 1.


Her efter kan jeg ikke finde noget om Birthe Clausen, så jeg håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson, Sverig
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark

Ellen Marie Kaae

Hej Knud

Hvor har du sægt efter hendes død henne ?

Ud over Ravnkilde kunne hun jo findes hos ét af børnene - Niels er skoleholder i Blære og Morten er murer i Haverslev. Else har jeg ikke fundet
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Jane Valkær

Hej
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig.
Jeg har kigget på alm jævnførsliste og 1818-1838 mangler.
Afgangsliste (opslag 186) står der noget om, hvor år 1826-1828 er anført (kan desværre ikke tyde det)
Måske er hun flyttet hen til et af børnene efter mandens død, hvor hun bor til sin død - hvilket nok er før 1834.

Mvh
Jane

Knud Avo Pehrson

Hej Begge to  :)

Tak for jeres svar. Jeg vil straks gå i gang med at undersøge hvor Birthe Clausens børn har boet og måske finde Birthe der.

venlig hilsen
Knud Avo Pehrson, Sverig
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark

Ellen Marie Kaae

Birthe Clausdatter er død den 13. marts 1829 i Ravnkilde, kirkebogen 1813-41, opsl. 205
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Knud Avo Pehrson

Hej Else

Tusinde tak for hjælpen. Jeg har ellers været Ravnkilde sogn igennem mange gange, men har åbenbart stiret mig blind.
Endnu en gang tak  :)

Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson, Sverige
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark