Hvor skulle jeg henvise mig til at finde min mormors 2 borgerlige vielser?

Startet af Birgit Mariane Hulgaard Cancilla, 07 Dec 2012 - 13:34

Forrige emne - Næste emne

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Olivia Emilie Nielsen (født 27 November 1898 AO for  Sct Mikkels, Slagelse, Sorø 1892-1904 opslag 259) var gift første gang med Christian Martinus Møller (født 14 November 18987 Tømmerby,Vester Han, Thisted 1863-1888 opslag 35).  Denne vielse findes i AO fra Viborg Sortebrødre, Nørlyng, Viborg 1916-1930 opslag 41.  De var fraseparet i 1931 i Århus.

Olivia var gift? anden gang med Jens Svend Larsen som døde i en brandning i en kønrøgs fabrik i Slaglille i 1941 - familien boede på Rolighed 12 ved Sorø Købstad.  (Jens Svend Larsen døde den 11 November 1941 - AO Sorø, Alsted, Sorø opslg 11).  Efter hans død flyttede familien til Grøfte hos Holger Lystrup hvor Olivia var hysbestyrinde.  Var Olivia og Holger viet?

Jeg har kopi af Olivias Legitimationskort fra 2-12-43 hvor hun står som Olivia Lystrup, Hustru Bopæl Grøfte. Fra det ved jeg at hun bor i Grøfte, Kindertofte Sogn, Slagelse, Sorø.

Olivias vielse med Jens Svend Larsen og Holger Lystrup er ikke til at finde i kirkebøgerne?  De må havde haft borgerlig vielse.

Hvor skulle jeg henvise mig til at finde Olivias borgerlige vielser?

Med venlig hilsen
Birgit

Mette R Francke

Mette R Francke


Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Mette og Lis.

Mette ... Nej Olivia og Jens fik ingen børn sammen.

Lis ... Jeg bor i Barrie, Ontario, Canada.  Da jeg henviste mig til denne webside du fortalte mig at prøve ser det ud til at man skal bestille oplysninger.  Er sådanne oplysninger til at bestille igennem nettet?

Med venlig hilsen
Birgit

Lis B. Jensen

Hej Birgit

Du kan jo altid bestille dem på statens arkiver - men det er temmelig dyrt.

Du kan prøve at se om der ikke i "hjælp til opslag" skulle findes nogen er måske vil hjælpe med det.

Desvære kommer jeg ikke til København foreløbig.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Lis.

Tak for dit svar.  Jeg har lavet et emne i "hjælp til opslag" men har ikke fået svar.

Med venlig hilsen
Birgit