Kan man finde online kirkebøger fra Tyskland?

Startet af Lisbeth Bitsch Jensen, 27 Nov 2012 - 20:56

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Bitsch Jensen


Jeg er løbet ind i, at en af de personer jeg roder med, i 1886 udvandrede fra Sverige til Tyskland. Her bliver hun i 1887 gift med en svensk mand ( dette har jeg fundet ved at søge på hendes navn og røg så ind på en tysk hjemmeside, hvor vielsen var noteret) og i 1912 vender hun tilbage til Sverige.

Jeg vil selvfølgelig gerne undersøge om parret får nogle børn, mens de bor i Tyskland.

Nu er jeg jo så vant til AO og at bladre i de danske kirkebøger - findes der noget tilsvarende i Tyskland ?


Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen

Inger Buchard

Tyskland rummer en række delområder med hver deres forvaltningstradition.
Men især: efter 1875 skal du have fat i de civile registre (fødsel, vielse og død blev meldt til Standesamt/folkeregisteret)

Giv os et stednavn.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Lisbeth Bitsch Jensen

Parret blev gift i Wandsbek ved Hamburg :)
Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen

Ruben Højmark Jensen

Prøv den svenske side

www.g-gruppen.net

De har bl. a. oversigt over slægtsforskning i Tyskland, men også andre lande i det baltiske.

God fornøjelse

Ruben Højmark

Inger Buchard

Spørg på Staatsarchiv Hamburg, hvad de har om hende i Standesamtsregister
Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Lisbeth Bitsch Jensen

Mange tak for de gode ideer :) .. Det bliver nok først efter jul, jeg får tid til at gå i dybden med den :)

<3
Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen

Eva Morfiadakis

Hej!

Kvinnan återvände ju till Sverige. Kanske dog hon här också. I skiftet efter henne står ju hennes barn. Även hennes barn födda i Tyskland bör finnas med. Ok avlidna barn utan arvingar finns nog inte med.
Maken var också svensk. Han dog kanske också i Sverige.
Kan du inte ge oss uppgifter om kvinnan och hennes man?

Eva M
Eva M

Lisbeth Bitsch Jensen

#7
Hej...

Her er de info, jeg har om parret:

Maria Björksten f. 15. november 1860, Karlskrona Stadsforsamling, Blekinge.
                       Hendes forældre er: Johann Svensson Björksten (22/12-1834 i Listerby, Blekinge) og Lena Maria LarsDotter (24/4-1834)

Maria bliver gift med Carl August MattsDotter (4/12-1855 i Hjortsberga, Sverige) d. 21. November 1887 i Wandsbek, Hamburg, Tyskland.

Jeg har fundet at Maria immigrerer i 3/7-1886 og vender tilbage til Sverige 16/4-1912.
Jeg har intet fundet på Carl August - hverken ud- eller indvandring.

Maria har person ID I2208 og i Migratioret står en person Anna Björksten med ID I2207 født i 1880 - det er jo nok Marias datter.





[vedhæfting slettet af admin]
Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen

Lisbeth Bitsch Jensen

#8
og næste billede:



Som det ses af Marias udvandring flytter hun alene. Anna flytter først til Tyskland året efter. Jeg kan ikke lige huske hvor jeg så det, og jeg har ikke gemt det ...

[vedhæfting slettet af admin]
Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen

Lisbeth Bitsch Jensen

Her er billedet af Anna Gustavas udvandring:


[vedhæfting slettet af admin]
Mange hilsner

Lisbeth Bitsch Jensen