ad.adserverplus.com og ad.doubleclick.net

Startet af Cay-Erik Geipel, 06 Dec 2012 - 13:23

Forrige emne - Næste emne

Cay-Erik Geipel

Hej

jeg har i den seneste tid problemer med popups af de to ovennævnte sider. De kommer kun når jeg starter "slægt og data" og sommetider i "arkivalieronline". De generer temmelig meget.
Nu ved jeg ikke om det skyldes slægt og data og arkvialieronline eller om det er mine indstillinger det er galt med, men sammenhængene er meget iøjnefaldende. Derfor interesserer det mig om der er andre som har samme popups.
Jeg bruger Internet eksplorer 9 sammen med windows vista. Jeg har Norton Internetsecurity som beskyttelsesprogram, men det kan åbenbart ikke stoppe disse popups.

Venlig hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Karen Graabæk Møller

Hej Cay-Erik

I Internet Explorer 9, tryk på ? for at åbne hjælpefunktionen. Skriv så pop-up i søgefeltet og følg anvisningen.

Det burde stoppe det.

Hilsen
Karen G. Møller

Cay-Erik Geipel

Tak for rådet Karen, men explorer 9 er sat til at blokere popups. De nævnte kommer igennem alligevel.

Hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Jørgen Sørensen

Hej

Søg på Google med
ad.adserverplus.com popup

Masser af information der!

Tilsvarende med ad.doubleclick.net

Jørgen

Per Helge Nissen

Hej Cay-Erik
Det var dog en "gyselig" en du har anskaffet dig.
På afstand er det nemmeste at du lige kigger her:
http://botcrawl.com/how-to-block-and-remove-adserverplus-popup-adware-from-your-computer-and-internet-browser/

Ellers kal jeg bruge en hulens masse oplysninger for at vi kan få den djævel fjernet, men jeg giver gerne en hånd.
Du har selvfølgelig fuldt opdateret virusbeskyttelse?

Mvh
Per Helge Nissen
Per Helge Nissen

Cay-Erik Geipel

Tak for alle gode råd. Jeg har downloaded det anti-malware program Per Helge satte et link til og det fandt da hel 157 inficeringer og fjernede dem.
Selvfølgelig har jeg et aktuelt anti-virus program (Norton Internet Security) men det kunne åbenbart ikke stoppe malware.
Derudover har jeg skiftet browser, dvs. jeg benytter ikke mere explorer 9 men Firefox i stedet og siden da har jeg ro.

Venlig hilsen
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Per Helge Nissen

Hej Cay-Erik
Det var godt at julefreden sænkede sig.
Mvh Per Helge Nissen


PS.: Jeg er lige gået over på Explorer 10 og den er faktisk rimelig god.
Men jeg tør dårligt foreslå den efter dine oplevelser.
Per Helge Nissen