Hjælp til af finde Peder Christensen i Vejlby omkring 1777-1782

Startet af Bente Fischer Verdelin, 05 Dec 2012 - 13:11

Forrige emne - Næste emne

Bente Fischer Verdelin

Peder Christensen bliver gift med Elsebeth Catrine Matthiasdatter i 1771
(Odense, Vends, Vejlby cop.1726-1779 opsl 188 nr.3 cop.)

De får en datter i 1777 (samme sogn fødte 1726-1779 opsl 157 nr 2 Anna Cathrine)

Det næste jeg finder er at Elsebeth Cathrine Matthiasdattr står som enke efter Peder Christensen i 1782, hvor hun føder en søn Peder den 6. okt.  (fødte 1780-1814 opsl 12 nr. 8)

Jeg mener så at Peder Christensen må være død på et tidspunkt mellem 1777 og 1782 men jeg kan ikke se ham under døde i dette tidsrum. Jeg kan heller se dem i FT 1787.

Måske er jeg heldig at en anden kan :)

Med venlig hilsen
Bente Fischer Verdelin

Anni Damkjær

Hej Bente

Ikke fordi det er til megen hjælp, men han dør i al fald før 1780, da parret har en datter Karen, der dør i 1780 opslag 160, og der står hustruen også opført som enke.

mvh
Anni

Bente Fischer Verdelin

Hej Anni

Tusind tak for dit svar, lidt hjælper det men jegkan desværre ikke rigtig læse. hvad der står i opslag 160 men jeg synes ikke at Elsebeth Cathrine Matthiasdttr står der, kun Peder Christensen og for mig ser det ud til at være en drukneulykke sammen med et andet barn.

Hvis deres barn Karen er 9 år må hun være født lige før eller efter at de bliver gift i 1771 i Vejlby, men
der kan jeg ikke se hende.

Jeg vil prøve at få hjælp til læsning af teksten ved begravelsen i 1780 opsl 160.

Tusind tak
mvh :)
Bente

Anni Damkjær

Hej Bente

Jeg mener, der står, Peder Christensens enke.

Jeg forsøgte også at læse teksten og fik det også til noget med, at to børn var druknet. Men så syntes jeg også, at der står noget med en ildebrand på det andet barns forældres gård, hvor forældrene opholdt sig.

Håber du finder nogen, der kan tyde det  :)

mvh
Anni

Bente Fischer Verdelin

Tusind Tak Anni

Det er en stor hjælp også selv om tingeme bliver afdækket stykvis. Jeg håber nu at der er en hos SA, som kan tyde teksten.

MVH :)

Bente