Niels Jørgen Franz Hoppe, f. 1872 i - Hvornår død?

Startet af Rebekka Møller Hoppe, 30 Nov 2012 - 16:15

Forrige emne - Næste emne

Rebekka Møller Hoppe

Hej alle sammen (:

Jeg ved godt at jeg har startet en tråd omkring hans bror Carl Henrik Hoppe. Denne tråd drejer sig primært om Niels Jørgen Franz Hoppe. Jeg søger oplysninger om hans videre skæbne.

Carl Frederik Hoppe og Ane Jensigne Margrethe Hoppe (f. Lassen) får 4 børn sammen:
Niels Jørgen Frantz Hoppe f. 22. november 1872
Dorthea Kjerstine Hoppe f. 26. november 1874 (ender i Norge)
Edvart Valdemar Hoppe f. 29. maj 1876 (ender efter alt at dømme i København)
Carl Henrik Hoppe f. 23. juni 1878 (ender i Midtjylland)

Carl Frederik Hoppe og Caroline Boye (f. Madsen) får 2 børn sammen:
Peter Johan Hoppe f. 20. maj 1883 (ender på Ærø)
Caroline Frederikke Hoppe f. 28. august 1885 (ender på Ærø)

Hans mor Ane Jensigne Lassen dør i 1879, København. I 1882 gifter faderen (Carl Frederik Hoppe) sig igen med Caroline Boye f. Madsen og får to børn med hende. Han dør i 1886, København. Børene fra hans første ægteskab bliver splittet. Jeg kender skæbnen får hans 5 søskende - se ovenfor.

Niels Jørgen Frantz Hoppe forsvinder for mig efter hans konfirmation i 1887, Skt. Pauls Kirke i København.

Hvis der er nogen der ligger inde med oplysninger omkring Niels Jørgen Franz Hoppes ægteskab, profession, børn og død så vil jeg blive glad.

Han har både givet min kusine og mig selv grå hår af alt den leden efter ham i København.

På forhånd tak (:

Mvh
Rebekka M. Hoppe.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com

Bente Wanning

Hej Rebekka
Fandt lige den FT

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Balsamgade (Lige numre), No. 16. Matrikel 463 A, 1. Sal, 90, FT-1885, C2343
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Hendrik Hoppe 45  Gift Husfader Smedemester Kjøbenhavn
Caroline Hoppe 40  Gift Husmoder  Marstal
Niels Hoppe 12  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Dorthea Hoppe 10  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Edvard Hoppe 8  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Peter Johan Hoppe 1  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Carl Hoppe 6  Ugift Barn  Kjøbenhavn
 
--------------------------------------------------------------------------------
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Rebekka Møller Hoppe

Citat fra: Bente Wanning Møller Poulsen Dato 30 Nov 2012 - 18:08
Fandt lige den FT

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Balsamgade (Lige numre), No. 16. Matrikel 463 A, 1. Sal, 90, FT-1885, C2343
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Hendrik Hoppe 45  Gift Husfader Smedemester Kjøbenhavn
Caroline Hoppe 40  Gift Husmoder  Marstal
Niels Hoppe 12  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Dorthea Hoppe 10  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Edvard Hoppe 8  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Peter Johan Hoppe 1  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Carl Hoppe 6  Ugift Barn  Kjøbenhavn

Den kender jeg allerede godt i det den er fortaget året før deres far dør - og to år før Niels Jørgen Franz Hoppe forsvinder ud det blå. Burde nok have skrevet at jeg havde tjekket folketællingen 1880, 1885 og jeg mener min kusine har tjekket den for 1890.

Mvh
Rebekka.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com

Mette R Francke

Hei

Har du sjekket om Niels J.F er fadder til sine nieser/nevøer ?

Vet du om der er ett skifte etter hans mor ?


Mette
Mette R Francke

Rebekka Møller Hoppe

Citat fra: Mette R Francke Dato 30 Nov 2012 - 18:32
Hei

Har du sjekket om Niels J.F er fadder til sine nieser/nevøer ?

Vet du om der er ett skifte etter hans mor ?

Jeg har tjekket om han er fadder til Carl Henrik Hoppes børn og min kusine trak også en nitte da hun undersøgte om han har stået fadder til Dorthea Kjerstine Hoppes børn. Så er der kun Edvart Valdemar Hoppe tilbage - og så de to halvsøskende der vokser op på Ærø efter deres far dør i 1886.

Jeg ved ikke om der findes et skifte efter hans mor. Jeg sidder i Århus - og dermed langt fra Rigsarkivet hvor jeg højest sandsynligt skal hen for at se det - derfor ved jeg heller ikke om der findes et skifte efter hans far.

Jeg har selv lige tjekket folketællingen 1890 på Dansk Demografisk Database - og der er ikke noget der pinger når jeg søger på ham i nogen amter. Nu er jeg så ved at spekulere på om han måske er død eller rejst udenlands (ud over til Slesvig, Holsten, Grønland og Færøerne)...

Mvh
Rebekka.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com


Rebekka Møller Hoppe

Citat fra: K. Thidemann Dato 30 Nov 2012 - 23:30
Edvart Valdemar Hoppe f. 29. maj 1876
------
18 år gammel står han som sømand.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1890606&searchname=polit_simple

Edvard Valdemar Hoppe ender ifølge mine noter i Aarhus hvor han bliver gift med Christiane Martine Dahlsen, får tre børn og dør. Han er den eneste af Niels J.F. Hoppes søskende jeg finder i Politiets Registerblade. Jeg har søgt efter Niels Jørgen Franz Hoppe derinde uden held. Så noget tyder på at han forlader Kbh. eller dør efter sin konfirmation i 1887. Han figurerer heller ikke i FT1890 i Københavns amt.

Derudover har jeg fundet en del af deres fætre og kusiner i Politiets Registerblade.

Tak for hjælpen alligevel! (:

Jeg savner stadig oplysninger om Niels Jørgen Franz Hoppe (:
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com

Rebekka Møller Hoppe

Jeg tillader mig at hive den frem igen.

Nu har jeg så søgt på Family Search efter Niels Jørgen Franz Hoppe uden held efter en evt. vielse! Ligesom jeg har kigget i kirkebøger for at se om han er død fra bl.a. Skt. Johannes Sogn, Skt. Pauls Sogn og Trinitatis Sogn 1887-1900/1903 i første omgang uden held. Han er som sunket i jorden  :( Det er ved at udvikle sig til et mysterium.

Kan han være udvandret? Og i så fald, hvordan finder jeg så ud af det?

Han står ikke som fadder til nogen af sine nevøer eller niecer. Jeg har fundet alle børnene hans søskende har produceret pånær en.

I er så kloge herinde og jeg er ved at løbe tør for muligheder/idéer! Jeg har ikke mulighed for at tage til Kbh. for at tjekke lægsruller og den slags. Jeg går ud fra at de kun er at finde på Rigsarkivet? eller hvordan? Jeg bor i Århus, så jeg er dejligt handicappet i forhold til det. 

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh
Rebekka.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com