Niels Carl Laursen, gartner på Gjessinggård ved Randers - hvornår ?

Startet af dagny elisabeth salomonsen, 30 Nov 2012 - 15:40

Forrige emne - Næste emne

dagny elisabeth salomonsen

Jeg vil gerne høre, om det er muligt at finde frem til Niels Carl Nielsen, da han var gartner på Gjessinggård ved Randers.
Mine data er følgende:  Han er født i Aarhus domsogn den 17.12.1895, kirkebog 1892-1896, opsl. 151, nr. 296.
Han bliver gift den 5. juni 1922 i Galten kirke, Framlev herred, Aarhus, opsl. 248 nr. 3 med Marie Kirstine Nielsen, Galten.

Herefter ved jeg bare, at han på et tidspunkt - muligvis sidst i 1930'erne var gartner på Gjessinggaard, og jeg ved, at de fik en datter.   Hendes rigtige navn kender jeg ikke - kun et kaldenavn.

Jeg har forsøgt at finde familien i folketælling i 1930, i Tvede, Nørhald herred, men uden resultat.  Det er heller ikke lykkedes at finde dem under fødte piger i tiden efter 1922 - i Tvede, hvor de boede.

Findes der anden mulighed - evt. godsarkiver - som man så skal til Viborg for at finde ?

På forhånd tak for hjælpen.
Dagny Salomonsen

Kirsten Domino

Hej Dagny!

Gartner Lauersens datter Musse fik et barn Alice, som boede hos sine bedsteforældre på Gjessinggård.

Hendes fødsel er indskrevet i Tvede Kirkebog 1930-1953 opslag 52
nr1 4 jan 1944 Alice Gregersen.

Jeg har boet på Gjessinggård fra maj 1951 til 1957, og kender familien udmærket.

Venlig Hilsen
Poul Erik Domino.

dagny elisabeth salomonsen

Hej Poul Erik.
Tusind tak for dit svar - det var en stor overraskelse at se, at du kender familien og samtidig kan give mig præcise data for, hvor jeg finder deres datter Alice.   Jeg havde bestemt ikke forventet, at få et svar fra en, der kendte familien.

Rigtig mange tak for dit svar.
Dagny Salomonsen

Ellen Marie Kaae

Du finder Alices forældre viet i samme kirkebog opsl. 119, og her kan du også se deres fødselsdata
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

dagny elisabeth salomonsen

Hej Ellen Marie.

Jeg havde lukket ned for computeren, da du sendte dit svar i aftes.  Jeg havde heller ikke ventet yderligere data.  Jeg blev derfor overrasket og glad, da jeg så dit indlæg her til morgen.  For første gang ved jeg nu, hvad Niels Carl og Marie Kirstines datter hedder - Anne Marie - og med dit svar kan jeg se, at hun er født i Galten den 1.2.1922 - altså før forældrene blev gift.  Jeg er glad for, at jeg nu med de oplysninger, jeg har fået,  har mere styr på denne gren af familien.  Der har, som du kan se, været en del "huller", og det er spændende at få det hele på plads.

Tak for din hjælp.
Mange hilsner fra Dagny