Laurids Pedersen Kragelund, Sommersted

Startet af Jakob Kragelund, 28 Nov 2012 - 11:28

Forrige emne - Næste emne

Jakob Kragelund

Hej alle sammen.

Jeg er forholdsvis nybegynder indenfor feltet, og førsøger mig lige så stille frem.

Jeg er igang med at forske i min faders aner, men er strandet ved min tip-oldefar. Jeg håber at bare én af Jer har et godt bud på næste step, eller endda viden om det jeg mangler.

Min oldefar Tjelle Kragelund (Jeg har flere bud på hans mellemvn), jeg vil gerne have jeres bedste bud på hvad der står i kirkebogen (se link længere nede), boede i refsø mark ved sommersted. Tjelle blev født 22 sep. 1861 af Ellen Maria Kragelund (f. Wortmann) og Laurids Pedersen Kragelund. Det er denne Laurids jeg mangler noget info om.

Jeg har kun kunne finde kirkebogen vedr Tjelles fødsels og dåb. Se link herunder:
http://www.kelmek.dk/tjelle.png

Jeg ved intet om Laurids. Jeg ved ikke hvor han kom fra oprindeligt, og jeg kender hverken hans profesion eller fødsels-/dødsdato.Jeg kender ikke til andre børn end Tjelle. Jeg kan formode at han var bonde, da Tjelle havde en gård på Refsømark, den har han formentligt arvet.

Er der flere ting i billedet fra kirkebogen der er interessante at forske videre i, for at blive klog på Laurids?

Alt hjælp er velkommen - på forhånd tak for alt hjælp!

Mvh
Jakob Kragelund



Gitte Johansen

#1
Hej Jacob


Du kan finde deres vielse i Sommersted, 1850-1891, opslag 54, nederst.

Der står en fødseldato.

Nej, det er vist ikke en fødselsdato på ham, men nærmere en vielsesdato, eller dødsdato på hans forrige hustru.

Ja, det er dødsdato på 1. hustru,

Sommersted, 1850-1911, opslag 16, nr. 15.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Weilby Bach

#2
hej

Det må være ham her i 1845 med sin første kone.


Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Haderslev, Gram, Sommersted, Refsöe=Parcelister, Parcelvaaning, 84, FT-1845, C2000