Dannebrogsmand

Startet af Kurt Arp, 26 Nov 2012 - 22:22

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arp

Er der nogen der ved om ordenskapitlets arkiv chr. VIII's Palæ har en mail-adresse ?
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Lissa Pedersen


Kurt Arp

Tusind tak til Lissa,
du var godt nok hurtig, jeg har ledt og ledt (men åbenbart de forkerte steder)
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Lissa Pedersen

Skrev blot på Google: amaliegade+ordenskapitlet, da jeg vidste, at det Gule Palæ ligger i Amaliegade.

Hilsen Lissa

Kurt Arp

Det vidste jeg ikke jeg er "bare" fra Ooeense !

Men jeg har allerede sendt en mail til dem, da en af mine forfædre blev gift med en dannebrogsmand, tak igen.
venlig hilsen
Kurt F. Arp Odense
arp@dsa-net.dk
feldtarpfamily.tribalpages.com

Lissa Pedersen


Gunnar Hansen

Billederne viser Carl Henrik Sophus Hansen, f. 23.03.1865, Trinitatis, København. Til tjeneste i Livgardens Liniebataljon, 14.02.1880.Tillagt karakter som Spill. III 01.02.1891. Hæderstegn for 8 års tjeneste, 31.08.1891. Har ifølge billedet fået Dannebrogskorset, men hvorfor og hvornår? Hvilket hæderstegn? Jeg har ingen data om ham siden 31.08.1891 til hans død 27.09.1914. Jeg har haft arkiver med stambøger 1769-1932, G56-G57.

Stilling: Som værnepligtig
Udskrivningskreds 1
Lægd. 1
Bogstav og nr. g/1367
Lægsruller for Haderslev kaserne

[vedhæfting slettet af admin]


Gunnar Hansen



      Hej Kurt, jeg er godtnok ked af at jeg er brudt ind med min Dannebrogsmand,det er en stor fejl,hvis jeg kan fjerne den vil jeg gøre det. Det kræver nok lidt hjælp fra nogen som har lidt mere forstand på det


         Venlig hilsen       Gunnar

Lisa Hansen

Hej Kurt

Jeg har en mailadresse hvis den anden ikke duer, jeg fik hjælp for et år tid siden fra ordenskapitlet.

Hilsen Lisa Hansen