Hvad skete der med Karoline Nielsen og børnene efter mandens død ? Storring sogn

Startet af dagny elisabeth salomonsen, 18 Nov 2012 - 13:48

Forrige emne - Næste emne

dagny elisabeth salomonsen

Det er ikke lykkedes mig at finde frem til det videre forløb for Karoline Nielsen og børnene, efter at hendes mand dør.   Jeg har følkgende data:
Karoline Nielsen er født 21.6.1895 i Låsby, Gern herred, Skanderborg amt.
Viet til snedker Peder Pedersen i Låsby kirke (1919-1928) opsl. 109,4, den 28.11.1919.
Den 29.2.1922 får de en søn, Anton Marius, f. i Vor Frue s., Hasle herred, Aarhus amt, (KB 1921-27, opsl. 13.
Den 25.7.1931 får de en datter  Inger Marie, (KB Storring s., Framlev herred, Aarhus amt,  1892-1937, opsl. 132.

Den 23.1.1935 dør Peder Pedersen, KB Storring, opsl. 298.

Det sidste jeg har på familien er, at sønnen Anton Marius bliver konfirmeret i Storring kirke den 5.4.1936.

Er det muligt at komme videre ?     Jeg siger på forhånd tak for hjælpen - jeg kan ikke selv se, hvordan jeg kommer videre - både folketællinger og kirkebøger stopper her.

Dagny Salomonsen


dagny elisabeth salomonsen

Hej Peter.

Jeg havde fuldstændig opgivet at høre mere om Karoline.  Her til morgen klikkede jeg igen ind på Slægt og Data - der var jo en meget lille chance !    Og jeg kan ikke beskrive, hvor overrasket og utrolig glad jeg blev for dit svar.  Eftersom det er nære familiemedlemmer er jeg virkelig rørt over for første gang at se Peder Pedersens gravsten - og dermed også Karolines.  Samtidig er der oplysning om, at hun er død i Langå.  Ingen i familien vidste eller huskede noget om, hvorhen hun  var rejst efter Peders død.  Det var virkelig et svar, der har rykket for os alle i min familie.  Jeg havde slet ikke haft gravsten i tankerne - nu vil jeg forsøge mig mere ad den vej, når det kommer til slægtningen fra de årgange.

Endnu en gang tusind tak til dig Peter.

Mange hilsner fra Dagny.