efterlyser min far Hans Christian Rasmussen

Startet af gunhild tobiasen, 16 Nov 2012 - 12:09

Forrige emne - Næste emne

gunhild tobiasen

Kan nogen hjælpe mig, min far Hans Christian Rasmussen er død i en trafikulykke på Fyn ca den 2 august 1955
jeg kan ikke finde hans dødsannonce nogen steder, jeg mener at han boede i Århus på det tidspunkt, han boede ikke sammen med min mor.
Min far havde 7 brødre, så der må værer nogle fætre & kusiner der måske ligger inde med nogle oplysninger jeg kan bruge og måske et billede af min far som jeg må få da jeg ikke har noget af ham.
Jeg ved at der stod noget om ulykken i Imformation 1 eller 2 dage efter den var sket.
Jeg har boet i Sjællandsgade 5 Århus som barn sammen med min far Hans Christian og mor Lizzie Doris Rasmussen fra 1941 - 1948.
Venligst Hans Jørn Rasmussen
                kan evt. træffes på 23645718


           min fars brødre hedder:
                                Albert Severin Rasmussen    Født. 19 marts  1887   i Grenå
                                Niels Juel Rasmussen           Født  4 Januar   1891  i Grenå
                                Aksel Ferdinan Rasmussen    Født  9 december 1895  i Ålsø
                                Osvald David Rasmussen      Født  30 marts 1898     i Ålsø
                                Otto Frede Rasmussen         Født  20 Februar 1901   i Ålsø
                                Jens Aage Rasmussen          Født  3 august  1903  i Grenå
                                 Så min far  som er              Født  17 April   1905   i Grenå
                                 Viggo Alfred Rasmussen      Født 12 April  1907  i Grenå  død 15 April  1907
  Niels Juel & Jens Aage har i 1933 skiftet fra Rasmussen til Lundbøl.     

Hans Poulsen



Hej Gunhild

"..død i en trafikulykke på Fyn ca den 2 august 1955..".

Lad gå, at du ikke har den helt præcise dato for ulykken, men forudsæt, at den skete inden for perioden 25. juli 1955 og 10. august 1955.

Det er ikke uoverkommeligt at løbe diverse fynske aviser fra den periode igennem for at se, om et af bladene omtalte ulykken, og måske vil en artikel rumme oplysninger, der kan hjælpe dig på vej.

Et skud i tågen: Du skal nok regne med, at der i 1955 udkom omkring 10 daglige aviser på hele Fyn; men hvis du har en fornemmelse af, hvor på Fyn ulykke skete, kan du jo gå i gang med de mest sandsynlige aviser først.


Venlige hilsner
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag