Tyske aner

Startet af Susanne Nielsen, 05 Nov 2012 - 17:11

Forrige emne - Næste emne

Susanne Nielsen

Er helt ny i dette forum, ved ikke om jeg har gjort det rigtigt, men jeg har virkelig hårdt brug for hjælp :-\. Har fundet ud af min Oldemor er født i Tyskland af en tysk mor og ukendt far. Jeg har kontaktet det tyske Kirchenkreis men desværre kunne de ikke hjælpe med andet end en dåbsattest som jeg måtte betale 130,00 kr for, øv :). Nu er jeg gået helt i stå og mit slægtstræ ender med at blive meget skævt. Er der nogle herinde der måske kan hjælpe?????

Eva Morfiadakis

Hej!

Ofta slutar en gren på ens släktträd om man träffar på en ane utan far. I Sverige hittar man ytterst sällan en "okänd" far. Någon gång kan man finna svaret i ett domstolsprotokoll.
I Tyskland är det allmänt svårt att släktforska så att hitta en "okänd" far där,  går det?

Eva M
Eva M

Inger Buchard

Hvis du kommer med lidt mere præcise oplysninger, er der måske nogen, der har gode ideer. Tyskland var jo stort før 1945:
Navn
Årstal
Sognets navn og gerne også landets/delområdets navn.

Hvis det f.eks. er Preussen efter 1875 ca., kan du måske finde en formyndersag på nærmest stads-/landsarkiv?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Susanne Nielsen

Det er min Oldemor's slægt jeg leder efter.

Min Oldemor er født d. 2/1- 1902 i Altona, og hedder Catharina Martha Rasmussen, de flyttede senere til Als hvor jeg har konfirmationspapirer og hun blev også gift der, jeg har "styr" på hende :) men men men hendes mor, Wilhelmina Marie (Nietosch), blev senere ændret til Sobotka er født i 1870.  Min Oldemor's far ved jeg intet om, viser det sig. Der var en fadder med til hendes dåb og hendes mor blev gift med ham d. 25/11-1902. Han hed Jens Rasmussen, og alle i familien troede han var "ægte" far til min Oldemor.

Problemet med at få oplysninger er, at hele Min Oldemor's Familie, på hendes mor's side, højst sandsynligt stammer fra Tyskland. De kan ikke hjælpe mig men henviser til noget der hedder Register kontoret, jeg ved ikke hvor det ligger eller hvad det er.


jeg ringede og talte med dem i Sønderjylland men de henviste til Tyskland, der desværre heller ikke kan hjælpe

Måske der er nogle herinde der kan hjælpe mig