Arne Leoplod Hansen uddannet ved kbh politi

Startet af Tinna Densted, 09 Nov 2012 - 10:49

Forrige emne - Næste emne

Tinna Densted

Hej
Min farfar blev da han var ung uddannet som politibetjent i Kbh. han er årgang 1916 død 2002. fra Tønder men blev afskedet sammen med en del andre , da der skulle være besparelse så han nåede ikke at bruge uddannelse da han blev bager i stedet for.

Mit spørgsmål er om der er steder inden for politiet hvornår han fik sin uddannelse?

Venlig hilsen
Tinna Densted

Lise Østerberg Bahr

#1
Hej Tina.

Prøv at ringe til Politiforbundet i København K. mener stadig det ligger på H. C. Andersens Boulevard i tæt på Glyptoteket og Tivoli.


De må have haft oversigt over lokalforeninger i politikredsene - der jo gennem tiden er blevet "reformeret" - eller prøv at ringe til RIGSPOLITIET - du kan også spørge JUSTITSMINISTERIET hvorunder politiet hører - hvis man er oppe i graderne, - lr. 37  (lr = Lønramme) udfærdiges ansættelsesbrenene i JMT, med den siddende ministers underskrift og en parafering af dep.chef, og eller afdelingschef - sådan var det engang i mange år i hvert fald.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#2
igen igen.

åhhh, undskuld, jeg glemte at nævne at en Dronningen skal skrive under også - hun uddeler jo også de fine "brystmærker" med bånd og "stjerner" tror jeg - ......


((fik sparket selv efter 30 år som Tjenestemand i JMT (besparelser/besparelser/besparelser/ og nedlæggelser- hvor man GLEMTE at gøre klar til at give mig PENSION i JMT - hvordan i alverden kan man så lave regler og love, hvis man ikke ved hvordan de håndhæves ??? kan man spørge sig selv)) jeg måtte ind og SLÅ i bordet !!

.....
og reform reformer, før disse nuværende reformer - så jeg nåede ikke de berømte 40 år (pyha - heldigvis - tiløjer jeg idag) - selv om nogle af dir. - ktch. chefer havde et glimrende samarbejde - ligesom visse øvrige ansatte ellers. MEN det er en stor KOLD organisation !!


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr (med et spændende og (derfor - selvforvaltet liv i bagagen))

Tinna Densted

tak for dine svare vil prøve mig frem vender tilbage hvis jeg er heldig at få besked og hvor.

Kan godt forstå du blev gal med alle de regler og love og ende med en fyrring pga. besparelser.


VH Tinna

Lise Østerberg Bahr

#4
Hej Tinna.


Blev din farfar så i København, eller tog han tilbage til Sønderjylland for ansættelse ?

i.ø. - Tak for din empati.

Jeg burde selv have husket at forlange det tillæg jeg skulle have haft da jeg have taget mig en længerevarende Statonomuddannelse via systemet, også - ligesom de få andre fik - (nogle fik jo det ville uden at gøre noget særligt).

Det fik jeg nemlig uden at bede om det i mit næste job. SÅ JEG VAR ALTSÅ BLEVET SNYDT !!

De der "mærker" jeg nævnede, er jo FORTJENSTMEDALJER i guld sølv osv. (dog nu lavet af et billigt materiale) ser flotte og fine ud, men nogle de de mennesker der modtager sådanne, FORTJENER faktisk noget andet i stedet for.

I min forståelse, er det ren og skær hykleri - at uddele sådanne ting, man fortjener vel sin løn - og gør vel sit bedste i alle tilfælde - ..

P.s. Godt jeg har nogle dejlige opskrifter på bagte MEDALJER at kunne lægge sammen.... uhmm !!


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Tinna Densted

Nej  det jeg har fået fortalt så tog han tilbage til sønderjylland efter uddannelsen for der efter at bliver bager.
Min oldefar- Arnes far var selv indenfor politiet bla. overbetjent i kriminalpolitiet , kan godt forstille mig at dette sikker ikke faldt i gå jord at min farfar "kun" blev bager i stedet.

uhm... Medaljer  ;)

Tinna :)