Søges Arbmd Ole Larsen (o.1834- ? ) i Kbhvn

Startet af John Halstad Blak, 09 Nov 2012 - 10:43

Forrige emne - Næste emne

John Halstad Blak

Gift i Kbhvn Skt Johs kirke 3/10 1862 (ops 317 nr 96) med Anne Petrea Hansen f 25/4 1840
Datter: Laura Olivia Larsen født 5/6 1862 i Kbhvn Skt Johs sogn gift i Kbhvn Skt Stefans kirke
26/6 1887 med arbmd Emil Chr Jacobsen (hendes død efter 1914?)
Børn: Valdemar Jens Martinus Sally Jørgensen født 12/10 1883 i Kbhvn Skt Matthæus sogn
         Carl August Skjold Jacobsen født 28/3 1896 i Kbhvn Helligkors sogn
         Zulma Viola Jacobsen født 27/3 1900 i Kbhvn Skt Stefan sogn
                                                                        Med venlig hilsen medlem John Halstad 

Susanne Lund Pedersen

#1
Hej John

Laura Olivia findes i FT 1921.

1921,, København, Nordbanegade, opslag 20, øverst.

Hun bor sammen med en søn, Adolf Frederik Edvin xxx Jacobsen, født d.2.7.1887.

Fundet via politiets registerblade på Carl August Skjold (han står godt nok som Nielsen?):

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2442717&searchname=polit_simple

Med venlig hilsen Susanne

Inge Hedal

Hej John
Velkommen til forum.
Det er uklart for mig, hvilke oplysninger du søger om Ole Larsen. Er det hans fødsel? Eller er det hans tid efter Anna Petrea? Det ser nemlig ud til, at han har forladt hende: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3354191&backside=0&searchname=polit_simple

Du skriver, at de er viet i Kbhvn Skt Johs kirke 3/10 1862 (ops 317 nr 96). Deres vielse er ikke opslag 317, men opslag 17. Der er desværre ingen oplysninger ved vielsen, der kan hjælpe tilbage i tiden. Han er 28 år, hun er 22.
Har du fundet dem sammen i folketællinger i København? Får de flere børn?
Mvh. Inge
PS. Du skal være omhyggelig med henvisninger til kirkebøger osv. Du får ikke den optimale hjælp, hvis vi selv skal lede efter de rigtige steder.
Desuden er det altid en god idé at indsætte links eller at indkopiere folketællinger.


John Halstad Blak

Hej Inge og Susanne. Jeg er helt overvældet af allerede at få svar. Jeg må formulere mig bedre, dette var mit første forsøg på at få hjælp om nogle jeg har søgt oplysninger om længe med venlig hilsen John

Ole Dorch

Familien ses her i 1880:

kbhv, København (Staden), Bjelkes Allé, Bjelkes Alle Matr. 1033, 1. Sal, 4, FT-1880, C8551
Ole Larsen 45  Gift Arbeidsmand   
Ane Petra Larsen født Hansen 40  Gift   
Anna Petra Larsen 6  Ugift   

Desværre er fødesteder ikke angivet, men hvis du ser på originalen i Ao (1880, København, Bjelkes Alle, opsl. 13) kan du se at årsagen er man ved scanningen ikke har taget højde for bogens krumning ved midten. Så et kig i originalen på arkivet vil kunne betale sig.

Men man kan måske gætte sig frem? Ved hende kan man læse et R, og vi ved at hun er døbt i Ringsted.
Ved ham står der vistnok Brø?n og Kjøben...,.
Måske er han født i Brønshøj, Brøndbyvester eller Brøndbyøster, som alle ligger i Københavns amt ?

Et hurtigt tjek viser at der ihvertilfælde i Brøndbyøster 1818-1854 ses født en Ole Larsen 22 oktober 1834.

Om det er den rigtige ved jeg ikke, men nu har du da fået et par forslag til veje der kan føre videre:-)

mvh.
Ole Fabricius Dorch

John Halstad Blak

Mange tak til jer der har hjulpet mig så godt. Jeg kan nu komme videre i slægten takket være jer.
med venlig hilsen John Halstad