Christen Ingvarsen fra Bringstrup Sogn ca.1791

Startet af Peter Bendtsen, 16 Dec 2010 - 17:33

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Jeg leder efter en Christen Ingvarsen,han er født i Bringstrup Sogn Sorø Amt i ca.1791, hans far var Skolelærer Thomas Ingvarsen, i 1807 ved en dåb i Slagelse hvor en broder bliver døbt er der en Christen Ingwadsen fra Korsør med som fadder, det kunne jo godt være ham han er så ca. 16 år, han kan også senere kalde si Thomsen der er der andre af de børn skolelæren får der gør, håber der er en der kan hjælpe. Mvh. Peter.

Poul Petersen

Hej Peter

Christens dåb er her:

Står nederste v. hjørne

1749-1803 Bringstrup, Ringsted, Sorø opslag 58

Den forgående er døbt 13. februar 1791 og ved Christen står der Jubilate.?

Venlig hilsen Poul Petersen

Peter Bendtsen

Hej Poul!
Tak for oplysningerne om Christens fødsel ,men han er ikke til at finde derefter nogle steder, andet hvis det er han der er fadder ved en broders fødsel i Slagelse i 1807. Mvh. Peter

Hans Poulsen

#3

Hej Peter

Er du sikker på, at Christens efternavn var Ingvarsen?

Jeg ville have forventet at se hans patronym Thomassen/Thomasen/Thomsen.

Kan du følge Christen lige til hans død? Hvilket navn brugte han - og kilderne?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Peter Bendtsen

Hej Hans!
Nej jeg er ikke sikker på hvilket efternavn han brugte, og som jeg skrev har jeg ikke flere oplysninger om han, det er jo det som jeg efterlyser Mvh. Peter.

Hans Poulsen



Hej Peter

"..det er jo det som jeg efterlyser..".

Pardon, Peter, det havde jeg i farten overset.

Har du mon fundet hans konfirmation, og bringer den noget, der kan befordre dig videre i den rigtige retning?

Venlig hilsen og glædelig jul!
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag