Søger Manfred Rus født i København 25.6.1889

Startet af Bjørn Klausen, 01 Nov 2012 - 21:40

Forrige emne - Næste emne

Bjørn Klausen

Hej,

Jeg har søgt forgæves alle vegne efter en Manfred Rus, som skulle være født i København d. 25/6-1889.

Jeg har kun oplysninger om hans eksistens via engelske arkiver. Jeg ved at han var i engelsk tjeneste i 1. Verdenskrig (Både i handelsflåden og ved artilleriet). Og at han blev gift med en Clara Foreman i slutningen af 1921 i Sunderland i England.

Men så ophører alle spor...

Jeg er klar over at han kan have ændret eller forenklet sit navn ved ankomsten til England og at han kan have optrådt under et alias.
Men hvis det ikke er tilfældet, kunne jeg godt bruge lidt af jeres ekspertise. Det kunne muligvis være en Manfred Riis??

Ser frem til at høre fra jer.

Mange hilsner,

Bjørn

Egon Sørensen

#1
God morgen Bjørn!


Navnet minder meget om ham der er født i Allinge Bornholm 25 juni 1889 opslag 10 nr.16


Mvh.

Egon Sørensen


Ole Dorch

Her er den samme dreng i 1890 som Egon har fundet, men uden navn, med forkert fødselsdag, men med rigtige forældre:

bornholm, Nørre, Sandvig Købstad, , Udenbys Matrkl 369, 90, FT-1890, B9094
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karl Andreas Riis 37  Gift Familiefader Stenhugger Kjøbenhavn
Thea Andrea Riis 22  Gift Familiemoder  Rønne
Rosafine Albine Riis 3  - Barn  Allinge
Drengebarn 24 Juni f. a.  - Barn  Allinge
Hansine Johansen 12  - Tjenestetydende  Nexø

Han blev jo også først døbt 22 juni 1890.
 
mvh.
Ole Fabricius Dorch

Bjørn Klausen

Mange tak Egon! Jeg er faktisk helt sikker på at du har ramt helt rigtigt!!! Så det er jo fantastisk. Hvordan fandt du ham?

Jeg har lige siddet søgt efter hans engelske hustru, og fandt ad omveje ud af at han faktisk hed Manfred Riis! Han er her nævnt som en Manfred J. L. Riis. Og ud fra oplysningerne omkring hans ægteskab, skulle hans far hedde Karl Riis.

Han døde i Sunderland, England i december 1960. Så han blev derovre...

Jeg gik netop herind for at skrive om mit fund - men du kom mig i forkøbet!

Mange tak for hjælpen!

Bjørn

Bjørn Klausen

Også mange tak til dig Ole!

Jeg er imponeret over jeres ekspertise.

Mange hilsner,

Bjørn