OMFANGSRIG webside Natasha.slaegt.dk med LYSTER.no med, som JEG savner i BAHR

Startet af Lise Østerberg Bahr, 03 Nov 2012 - 16:22

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr



DENNE ØSTERBERG GREN kunne godt gøre et og andet for at få samlet div. tråde i stedet for KUN at samle på "fine" Kongelige navne.

MEN men men, man kan ikke kontakte indehaverne af denne WEBSIDE.

Sikke flittig man har været med at indsamle, ad. : Det ser helt konkurrencepræget ud, men hvad med at interessere sig for de andre fra Østerbergslægten evt. og Bahr slægten, dvs. finde KOPLINGER mellem slægterne - det er vel det der har betydning når man slægtsforsker - eller er der noget jeg har MISFORSTÅET ???

Ja, så må I altså meget meget undskylde.


HVORDAN FINDER MAN UD AF, HVEM DER ARBEJDER PÅ DENNE WEB.SLÆGT - når man nu ikke kan kontakte en webredaktør for en sådan, som de FLESTE mennesker arrangerer, så man ikke BRÆNDER inde med sine spm og eller evt. VIDEN ??

PÅ forhånd mange mange tak.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg BAHR

thorkild kanstrup jensen

DENNE ØSTERBERG GREN kunne godt gøre et og andet for at få samlet div. tråde i stedet for KUN at samle på "fine" Kongelige navne. >:(

Hvad har du selv gjort for at samle disse tråde ???
Pas på med at kaste med ste når du selv bor i et glashus.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Kathrine Tobiasen

Kære Lise

Kan kun tilslutte mig Thorkilds indlæg.

Det bedste resultat som slægtsforsker nås ikke ved at man sætter sig ned med hænderne i skødet og venter på at andre kommer til én med en masse reultater. Du kunne selv jo gå i gang med at interessere dig for disse andre af Østerbergslægten. Så kunne det være at andre sluttede op om dit arbejde.

Bare at forvente at andre gør arbejdet er ikke det bedste middel til at skabe gode vibrationer   ;)
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Ole Laursen-W.

Hej Lise,

Citat fra: Lise Østerberg Bahr Dato 03 Nov 2012 - 16:22
MEN men men, man kan ikke kontakte indehaverne af denne WEBSIDE.

Er det på domænet natasha.dk du mener? F.eks. http://natasha.dk/slaegt/per00003.htm ? Nederst på siden står Webmaster her finder du mailadresse.

Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Niels Bjøreng

Når du nu har fået webmasters mailadresse, håber jeg, du skælder ham grundigt ud, fordi han ikke har samlet diverse tråde.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng   9400

Henning Møller Madsen

Hej!
Hvorfor pibe?
Jeg har fået hjælp gennem et slægtstræ på nettet, hvor master, kun har lagt Eet barn og dettes forældre ud i hver generation, så der fik min 9x tip oldefar fra 1500 tallet!
Det spændende og sjove for mig er så at finde så at den pågældendes generation af søskende,
at få de i slægten der optræder som faddere ved en dåb, kædet sammen med det døbte barn!
Så at sige lege detektiv, det er vigtigere og sjovere for mig, end at få et færdibygget "slot"
Det er for mig spændende at GOOGLE navnene og så søren danse mig, finde anerne der, hvor Præsten i
xxx har en bror/søn/datter/søster der døde som fattig almisselem.

Når jeg så kører uhjælpelig fast i en familie, spørge jeg i aneefterlysning om hjælp, hvor jeg så får en uvurderlig hjælp, der oftest finder et missing link.

For mig er det mere det at forske, end hvem jeg er i familie med, der gør slægtsforskning til en spændende "detektiv-roman!" som aldrig bliver færdig
mvh
Henning

Lis Petersen

Hej Henning!

Du skriver bl.a.:
For mig er det mere det at forske, end hvem jeg er i familie med, der gør slægtsforskning til en spændende "detektiv-roman!" som aldrig bliver færdig
mvh
Henning


HØRT..!
Jeg holder med dig. ;)

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Anna N Rasmussen

Enig, Lise, det er forbindelserne der gør det til forskning, ellers er det jo bare en masse løsrevne oplysninger.

Men ellers, så har jeg det nu også præcis som Henning: Selve processen med at finde forbindelserne er ikke bare det vigtigste, men også det der gør slægtsforskning så spændende. Det handler ikke om at indsamle hverken hurtige eller spektakulære resultater.

Faktisk kan jeg ligefrem blive lidt små-ærgerlig, når jeg støder ind i aner som andre af mine fjerne slægtninge allerede har arbejdet grundigt med og offentliggjort alle resultaterne – for så er der jo ikke så meget at lave til mig, ud over at kontrollere, om de har gjort det ordentligt  :D

Jeg kan godt lide at arbejde på uudforsket grund. Heldigvis er min slægt hverken særligt "fin" eller "gennemforsket", hvilket levner en masse herligt arbejde til mig. Og mit store arbejde, ja, det kan jeg så evt. "servere" for andre. For der findes, som vi her ser, folk som bliver glade, når de kan finde en masse "færdigt arbejde" derude. Tankevækkende.

/Anna
Født 1968 i 3400 Hillerød; nu bosat 2860 Søborg.

Håndværkerslægter i Kbh samt købstæderne Fr.sund, Roskilde, Sorø, Slagelse, Korsør, Skælskør, Nyborg, Svendborg. Landsogne i Sorø og Fr.Borg Amter.

Henning Møller Madsen

Jeg har både en "fin" og en fæstebonde gren i mit stamtræ. I den "fine" vrimler det med selvejer bønder, jurister, fogeder, købmænd, mestre og præster af forskellig art etc. I den anden er det fæstebønder, indsiddere og boelsmænd,
først i slutningen af 1800 tallet, begynder der at optræde nogle få håndværkere, en af mine morbrødre blev saddelmager og forærede sin far sit svendestyke, et seletøj med sølvbeslag og bjælder, min morfar var ikke meget for at tage det i brug, af skræk for at folk skulle tro, han måske selv syntes han var mere end de andre i sognet. Den gren er jeg nok mest glad for at forske i, der var sågar en fæstebonde, der havde en sølvske han lod gå i arv til sin yngste datter. De andre fødetes jo med sølvskeer i munden og havde forældre og slægtsrelationer der banede vejen til embeder, der måske skulle købes.
Men de er alle spændende at forske i!

Hvad den enkelte forsker publicerer er jo dennes beslutning!

mvh
Henning

Niels Bjøreng

Nu er det da vist ved at være tiden, hvor Lise kommer ud af busken og fortæller, om hun har skældt webmaster huden fuld, fordi han ikke har beskæftiget sig med hendes slægtsproblemer eller, om hun har skrevet sig Thorkilds og Kathrines gode råd bag øret.


Lise spørger, om der er noget, hun har misforstået. Svaret må være åbenlyst.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng   9400

Lise Østerberg Bahr

I har alle ret... jeg har også ret. Jeg eeelllllsker detektivarbejdet !!

Mine børn - derimod - synes jeg bruger fooor meget til til denne form for slægtsforskning - meeen med en slægtsbog på 100 sider på GOTISK tysk, med historie tilbage til 1200-1300 tallet, (der har ligget ventende  på en onkels hylde i 60 år+ ) og en del anetavler sammested fra, tilbage til 1500 tallet, med mange mange mange navne på, sååå er det vist (som nybegynder i "faget" umuligt at vide HVOR man skal starte !!

MEN, hvis jeg ikke havde fået sat "stolen for døren"så tid som jeg har - o.l. - hávde jeg ALDRIG nået sååå langt i min egen VIDEN - som jeg er NU !! DET TAGER NEMLIG TID AT SLÆGTSFORSKE, især når man selv skal tegne og forme "den dybe tallerken" !

TAK TIL MINE HJÆLPERE HER PÅ SITED - FOR UDEN JERES HJÆLP - VAR JEG JO HELLER ALDRIG NÅET DERTIL. (håber jeg når at lære systemerne at kende inden der går år - mere) dog, det levede og levende liv vi har fået denne ene gang, skal jo også gå sin gang . TAK FOR DET:


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr