Nicolaus Waldemar Rosen Westergren

Startet af Karina Rune Jensen, 25 Okt 2012 - 22:18

Forrige emne - Næste emne

Karina Rune Jensen

Jeg mangler hjælp til at komme videre i slægten Westergren

Nicolaus Waldemar Rosen Westergren er tipoldefar til min mand, han flyttede muligvis i 1870`erne (?1874?) til Danmark fra Sverige

Nicolaus var født d. 27. Maj 1846 i Landskrona Sverige
viet d. 23 juni 1874 i Tritanis kirke i København med Hanne Jacobsen født d. 26. nov. 1848 i Sorø

Nicolaus slog sig ned i Sorø med sin hustru, han var sadelmager som flere af hans efterkommere også blev det.
Nicolaus og Hanne fik sammen 7 børn, hvoraf min mands oldefar er den sidste, født i 1890.

Jeg har fundet en masse efterkommere men kan umiddelbart ikke komme længere tilbage.
Jeg har prøvet at google navnet i håb om at andre måske havde ham på et slægtstræ men har ikke fundet meget, dog kommer der noget op hvor han er nævnt, her står også efternavnet Rosen.

Jeg har også forsøgt om sverige skulle have kirkebøger tilgængelige på nettet, men det er så vidt jeg kan se desværre ikke uden betaling for brugen af dette.

Hvis nogen af mine svenske medslægtsforskere måske kunne hjælpe her vil jeg være meget taknemmelig :-)


Vh. Karina

Hans Poulsen



Kære Karina

I DIS-gruppen *Opslag internationelt* hedder den øverste blå bjælke *Hjælp med opslag i svenske kilder*; men desværre er du som bruger afskåret fra at søge dér, da gruppen er forbeholdt medlemmer.

Årskontingentet er dog ikke større, end alle kan deltage.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Vivi Winther

Hej Karina, hvis du ser børnenes fødsel står de døbt Vestergren og faderen Nicolaus Valdemar Vestergren  :),

Deres vielse ser du omtalt her

1870-1891 Sorø, Alsted, Sorø opslag 12

her er hans navn Nicolaus Valdemar Rosen Vestergren
de er viet i Trinitatis, men jeg kan ikke finde opslaget

Måske stavemåden kan hjælpe dig, held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Anne Mortensen

#3
Vielses ses

København
Skt. Paul 1858-1879
opslag 273
------------------------

Skt. Paul er en "udløber" af Trinitatis.
-----------------------

Foruden Hans gode råd - skulle du nok i emnelinien have nævnt  f. i Sverige.
Det fremgår ikke nu af emnelinien  at det oplysninger i Sverige du søger.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis

I ett bouppteckningsregister för Malmö finns det ett skifte för en:

Rosén Westergren Nicolaus Waldemar, sadelmakarelärling. Skiftet har diarienummer 68:41.

Normalt brukar det första numret vara ett årtal, men jag hittar sen inte det i det stora registret.

Konstigt. Jag återkommer.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Det är inget skifte utan en hänvisning till en sk husförhörslängd för Skt Petri församling: AId:3 för 1862-1865 heter husförhörslängden. 41 bör vara sidnumret.

Nicolaus W. R. W har under någon tid bott i Malmö.

Eva M
Eva M

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Karina Rune Jensen

Hej allesammen og tusind tak for alle jeres fine svar :-)

Ja som én skriver er det i Sverige jeg søger slægtninge og forfædre til Nicolaus, undskyld hvis det ikke var helt klart i min tekst, jeg har allerede fundet en masse efter han er flyttet til Danmark.

Tusind tak for de oplysninger du har Eva :-)

Og tak til Hans for det gode forslag, det vil jeg lige kigge nærmere på..

Mvh. Karina