Hvor blev Frederik hansen af.

Startet af Yvonne Jensen, 24 Okt 2012 - 13:35

Forrige emne - Næste emne

Yvonne Jensen

Er der nogle her på DIS, som kan hjælpe mig med dette, har været på min kommune(folkeregister), men de havde ikke noget så gammelt skulle på Landsarkivet, men der er langt for mig.

Frederik Hansen f. 1-8-1860 i Toksværd Præstø amt.
Blev gift d. 6-3-1883 i sct. mortens kirke Næstved, med Johanne Caroline schoch født wentzel.
Skilt d. 23-5-1907 fra Johanne , da boede de på søvej 37 i Nykøbing Falster.
I FT: 1890 boede de i Ole wentzels hus grønnegade 143 forhuset Præstø.
Frederik var murer.

Johanne dør d. 21-4-1931 i Nyk.

Men hvor blev Frederik Hansen af, har ladet mig fortælle han kom tilbage til Præstø og boede på alderdomshjem eller fattighus, kan ikke finde ham død nogen steder, er der nogen som skal til landsarkivet eller ved noget om Frederik, Frederik var min morfars  mormors mand.

mvh. yvonne

Hans Poulsen



Hej Yvonne

- Fik ægteparret gennem de 24 år, hvor de var gift, børn?

- At forældrene skilles, betyder ikke nødvendigvis, at den ene part glider helt ud af børnes tilværelse.

- Kan du eventuelt benytte børnenes liv til at *genfinde* faderen. Måske optræder han som forlover eller fadder et eler andet sted.


"..har ladet mig fortælle han kom tilbage til Præstø..". En pålidelig kilde? Har samme kilde mere at fortælle?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Yvonne Jensen

#2
Jeg ved at de fik deres første barn Sejer sigfred egede helge gustav hansen, mens de boede i præstø, og Esther anna emanuella hansen i Nyk, og da de er under 18 år, overgiver Johanne dem til myndighed og forsorg i 1907 , da hun bliver skilt fra Frederik, kan ikke se om han står nogen steder som fadder.
Frederik hansen er søn af Hans frederiksen og Ane christiansdatter Toksværd.

De fik 4 børn sammen hvor en af dem døede, mere ved jeg ikke.
på forhånd tak.

yvonne.

Hans Poulsen



Hej igen, Yvonne

For lidt siden svarede jeg på et spørgsmål i en anden tråd, der handlede lidt om det samme, som du for tiden beskæftiger dig med inden for slægtsforskningen.

Prøv at læse mit indlæg og se, om der er noget at det, du kan bruge til at komme videre med:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,46068.0.html

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Yvonne Jensen

Min kilde var ikke rigtigt med, det var på Søvej 37 i Nyk. falster at Frederik Hansen var sidst han overtog huset efter skilsmisse fra Johanne, kan ikke finde deres børn som komfirmeret eller gift, men ved at de hedder Sejer hansen, kjæld sigfred egede helge hansen i skibbinge  præstø amt,  og esther imanuella hansen født 27-7-1901 i Nyk. Falster.Kan nogen hjælpe.
På forhånd tak.
Yvonne.