Ejnar Reinholdt Jørgensen. Odense Fyn.

Startet af Barbara Reinholdt Larsson, 09 Okt 2010 - 18:21

Forrige emne - Næste emne

Barbara Reinholdt Larsson

Jeg søger efter oplysninger omkring min afdøde farfar Ejner Jørgensen. Han er født mellem 1900-1915 ca.  og døde i 1992-93.  Navnet Vilhelm er jeg ikke helt sikker på om han hed men har bare hørt en fugl synge om.

Han boede i Odense og arbejdede for Thrige som lavede el motorer. I årene 1960-1970 ca.

Var gift Med Anna . Pige navn ved jeg desværre ikke men de fik 3 børn Poul Henning(min far) , Ketty og Inga. Som kom på børnehjem i 1939 da Ejner og Anna blev skilt.

Han giftede sig senere hen med en anden kvinde som vist hed Ingrid.  ?

Min far er født 1 dec . 1936 og hedder Poul Henning Jørgensen . Gamtofte sogn Odense. Fyn.

Men vil også meget gerne vide noget om min farmor Anna , desværre ved jeg ikke hendes efternavn da hun giftede sig igen efter skilsmissen fra Ejner.



Håber nogen kan hjælpe mig i min søgen da jeg virkelig gerne vil vide hvem og hvor jeg stammer fra! :)

Udover dette har jeg fået nys om at jeg skulle stamme fra kendt digter enten Jeppe Aakjær eller Nicolai Frederik Severin Grundtvig. Men jeg synes fortabt i min søgen om et link der forbinder mit Jørgensen til dem.

MVH
Barbara Zatler.

Har fundet frem til at min farfar hedder Ejnar Reinholdt Jørgensen født 20 april 1912, og min Farmor Anna Karoline Vilhelmine Hansen født 20 april 1911. Boede Ejby stationsby. Viede i Kerte sogn 1934. Jeg søger nu oplysninger om deres forfædre.


MVH
Barbara Zatler

Anne Mortensen

Desværre går kirkebøger i Gamtofte på AO kun til 1935.
Er din far den ældste - eller er nogle af de nævnte piger født før 1935 ?

Hvis du mener de bor i Gamtofte i 1930 er der kun 100 opslag i FT 1930.

AO = http://www.sa.dk/ao/
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Barbara Reinholdt Larsson

Jeg ved at Ketty er født før 1935 og det skulle Inga også være. Det havde jeg slet ikke tænkt på! :)

Det var da smart tænkt ! Hvorfor kom jeg ikke på det :)
Men jeg ved dog ikke om de også er døbt i samme sogn som min fader men det er værd at prøve jo.

MVH
Barbara Zatler

Barbara Reinholdt Larsson

Har lige tjekket kirkebogen og dersværre intet held i at finde hans søskende :(
De må være født i andet sogn.
MVH
Barbara Zatler