Søger Anton Carlo Darby

Startet af Dennis Peter Mouritzen, 19 Okt 2012 - 19:38

Forrige emne - Næste emne

Dennis Peter Mouritzen

Jeg synes jeg har et problem med familien...den afdøde
Jeg ved han hedder Anton Carlo Darby og MÅSKE også Hansen
Han blev født 28 september 1916, men jeg ved ikke hvor.
Han blev gift 29 juni 1939 i Holme, Viby, Jylland. Ikke i kirken men ægteforenede af sognefogeden.
Ved søns fødsel, 26 april 1941, er adressen Olaf Rudesvej 6, Saralyst, Holme Sogn.
Jeg forstår ikke hvorfor jeg bare ikke kan finde mere på Anton Carlo Darby. jeg bruger bla. MyHeritage og får INGEN hits på ham.
Håber at nogen kan hjælpe...evt. et hint hvor jeg skal "grave"

Hans Poulsen



Hej Dennis

"..søn af Anton Carlo Darby Nielsen..".

Disse ord har jeg fundet på dette link - slå søgeren til og find dem selv:

http://hoffensetz-slaegterne.dk/02.12E_hoffensetz.htm

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

H F Stokholm

 
Hej Dennis
Har du set dette opslag

Aarhus amt, Hasle Herred, Aarhus Sankt Pauls sogn Kirkebog 1941-1947 F  opslag 215 barn 16
Er det din Carlo som er barnets far`?

Mvh Hanna

Dennis Peter Mouritzen

Citat fra: H F Stokholm Dato 19 Okt 2012 - 21:08

Hej Dennis
Har du set dette opslag

Aarhus amt, Hasle Herred, Aarhus Sankt Pauls sogn Kirkebog 1941-1947 F  opslag 215 barn 16
Er det din Carlo som er barnets far`?

Mvh Hanna


Jeg HAR Googlet og kom frem til selvsamme slægtsgren. Hvorvidt det er DEN Anton Carlo Darby er uvist. Selv er jeg NOGET betænkelig eftersom Anton Carlo Darby er født i 1916 og skulle derfor være 54 da han bliver far for Brian

Kirkebogsudskriften som du Hanna henviser til havde jeg ikke selv set. Så tak for den. Desværre giver den ikke så mange nye oplysninger. Datteren er min mor, og hendes data kander jeg. Problemet er...hvor jeg finder min morfar og hans aner.
Jeg har lige prøvet Todbjerg kirke under fødsler, konfirmationer og ægteskaber, men fandt intet. Det virker som om Anton Carlo Darby er kommet ud af ingenting og forsvundet ud samme vej. Pist væk

Dennis Peter Mouritzen

Citat fra: Dennis Peter Mouritzen Dato 19 Okt 2012 - 22:53
Citat fra: H F Stokholm Dato 19 Okt 2012 - 21:08

Hej Dennis
Har du set dette opslag

Aarhus amt, Hasle Herred, Aarhus Sankt Pauls sogn Kirkebog 1941-1947 F  opslag 215 barn 16
Er det din Carlo som er barnets far`?

Mvh Hanna


Jeg HAR Googlet og kom frem til selvsamme slægtsgren. Hvorvidt det er DEN Anton Carlo Darby er uvist. Selv er jeg NOGET betænkelig eftersom Anton Carlo Darby er født i 1916 og skulle derfor være 54 da han bliver far for Brian

Kirkebogsudskriften som du Hanna henviser til havde jeg ikke selv set. Så tak for den. Desværre giver den ikke så mange nye oplysninger. Datteren er min mor, og hendes data kander jeg. Problemet er...hvor jeg finder min morfar og hans aner.
Jeg har lige prøvet Todbjerg kirke under fødsler, konfirmationer og ægteskaber, men fandt intet. Det virker som om Anton Carlo Darby er kommet ud af ingenting og forsvundet ud samme vej. Pist væk

Fik lige et gennembrud via Hanna's henvisning. Der stod en adresse, Ewaldsgade 7, og via en folketælling i århus førstkommende år efter Anton Carlos's fødsel fandt jeg guf :-)

Hans Poulsen



Hej Dennis

Tak for dine indlæg.

"..betænkelig eftersom Anton Carlo Darby er født i 1916 og skulle derfor være 54 da han bliver far..".

Min far var 55, da han fik mig.
Min farfar var 55, da han fik min far.

Thomas Poulsen, 1827-1889, farfar
Thomas Poulsen, 1882-1947, far

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Dennis Peter Mouritzen

#6
Citat fra: Hans Poulsen Dato 20 Okt 2012 - 07:11


Hej Dennis

Tak for dine indlæg.

"..betænkelig eftersom Anton Carlo Darby er født i 1916 og skulle derfor være 54 da han bliver far..".

Min far var 55, da han fik mig.
Min farfar var 55, da han fik min far.

Thomas Poulsen, 1827-1889, farfar
Thomas Poulsen, 1882-1947, far

Venlig hilsen
Hans

Hej Hans.

Jamen tro mig...informationen om at han skulle være blevet far som 54 årig, ligger da på harddisken og roterer. Som sagt var den hans alder, men også at han nænvnes som Nielsen i efternavn. Passer ikke helt på min Anton Carlo, men igen...intet er umuligt. Det kan være at der kommer flere brikker som får det til at gå op i en større enhed :-)

Dennis