Jacob Laursen * 1845 i Jetsmark , gårdejer i Janum, Ø. Svenstrup, Hjørring A.

Startet af Erling Agesen, 22 Okt 2012 - 00:51

Forrige emne - Næste emne

Erling Agesen

Jeg søger oplysninger om Jacob Laursen, navnlig hans ophold efter 1898, samt død og begravelse.
Jacob kan muligvis være kendt med tilnavn: Agesen.

Følgende oplysninger haves:
- født 16. sept. 1845 i Sønderby, Jetsmark sogn (Laurs Larsen Agesen - Johanne Kirstine Madsdatter)
- 4. nov. 1873 tjenestekarl i Janum hos Niels Andersen (1808-1874)
- 11. jan. 1879 gift i Ø. Svenstrup med Niels Andersens enke, Maren Jensdatter (1817-1895)
- herefter ejer af en halvpart af gården, bl. a. matr. nr. 1b, 3t, 2 c, 2a  - sidste er form. hovednummer -
   medejer Christen Jacobsen Andersen
- 1895 dør Maren Jensdatter
- 1898 sælger Jacob sin halvpart til medejer, Christen Jacobsen Andersen

Eventuelle oplysninger modtages med tak.

Venlig hilsen
Erling Agesen

Med venlig hilsen
Erling Agesen

Hans Poulsen



Hej Erling

Når nogen bliver væk for én i Jetsmark sogn, Hvetbo herred, er redningen tit at finde i Aaby sogn eller Biersted sogn i Kær herred - og omvendt.

Har du prøvet den mulighed?

Husk det uovertrufne kort på dette link:

http://www.dis-danmark.dk/kort/kort.htm

Venlig hilsen
Hans
[med Agesen-slægtninge]
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jytte Rauh


Kender du denne mulighed: www.vortsognshistorie.dk. Jeg kan godt nok ikke umiddelbart se, at den søgte person er der, men der er i hvert fald et par personer med navnet Agesen.

Mvh
Jytte Rauh

Erling Agesen

Goddag Hans og Jytte, 

Mange tak for bemærkningerne.

Hans,
Jeg er opmærksom på de ofte forekommende flytninger mellem Jetsmark og Aaby.
Det gør sig også gældende mellem Jetsmark og Hune, Saltum, og vel også Brovst og Tranum sogne.

Aktuelt er det Ø. Svenstrup han "forsvinder" fra - jeg har tidligere checket, om han er flyttet tilbage til fødesognet.  Jeg skal nok forsøge et par nabosogne til Ø. Svenstrup.

Jytte,
Jeg kender Vort Sogns Historie  -  og kendte de 2 personer med navn Agesen. Det var farbrødre.

Med venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen