Hvordan bruger man borger.dk nå man vil søge en slægtning

Startet af Jens Jørgen Christensen, 19 Okt 2012 - 19:27

Forrige emne - Næste emne

Jens Jørgen Christensen

Hej

Nu har jeg flere gange forsøgt at prøve på, at kunne anvende borger.dk for at finde en slægtning. Men for mig virker det fuldstændig umulig at finde ud af det. En meget rodet hjemmeside og slet ikke særlig logisk opbygget.

Jeg ved ikke om der her på Slægt og Data findes en vejledning til dette? Men ville måske være en god ide at lave dette!

Jens-Jørgen

Bente Dahl Nielsen

Hej Jens Jørgen

Mon ikke man mener, at du kan bruge FOLKEREGISTRET ( Borgersevicecentret ) ?

Der kan du mod betaling af - jeg mener 54 kr - få oplysninger om person, hvis vedkommende er registreret i 1970. Altså døde senere end 1970.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Anne Mortensen

Den forhenværende Borgerservice hjemmeside var bedre.

Her er  citat fra
https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-(CPR).aspx

Læs om det Centrale Personregister (CPR)

Folkeregistrering

Siden 1968 har Danmark haft et register over alle folk, der bor eller har boet i Danmark.  Dette folkeregister hedder Det Centrale Personregister (cpr). Hver dag bliver registret ajourført af de kommunale folkeregistre, som har oplysninger om de borgere, der bor i deres kommune. De kommunale folkeregistre modtager deres oplysninger fra forskellige relevante myndigheder, som fx kirkekontoret eller de sociale myndigheder.






Oplysninger fra cpr om andre

Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2012)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770