IE 9 - datoproblem

Startet af Thestrup-Bjørn, 17 Okt 2012 - 14:06

Forrige emne - Næste emne

Thestrup-Bjørn

Håber, nogen kan hjælpe.

Efter jeg for ca. 14 dage siden installerede den ny Internet Explorer 9 vises datoer forkert ved de websites, jeg har besøgt

f. eks. efter søgning på Google ses der et resultat som følger:

-------
[PDF]  Magleby sogn Kirkebog 1707-1726

elgezira.dk/.../Magleby_kirkebog_2._bog_1707-1726_20_8_2011.p...

Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
Die Mercury. Troloved. Jens Larsen og Anne Jensdatter fra Nordenbroe. ..... Carsten Rasmussen smed og Mette Nielsdatter tinende paa Brolÿckegaard. Die Mercury ...... Matz Hansen og Margrethe Hansdatter fra Lundsgaard. Die Saturni.

Du har besøgt denne side den 16-10-12.

-------

- MEN denne side har jeg altså besøgt her i formiddag (den 17.10.) - og aldrig før.


Jeg har dansk version af IE 9
- dato (og klokkeslæt) vises korrekt på min pc-skærm (forneden i proceslinien på Skrivebordet).


Hvem kan hjælpe - for det irriterer mig en smule.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Christian Grøndberg

Hej Thestrup-Bjørn,

Prøv i første omgang at gå ind og se, om der skulle være opdateringer til Windows eller IE (anbefalede+valgfrie). Der har tidligere være udgivet opdateringer omhandlende tidszoneproblemer.

En anden vinkel kan være, at der ikke er noget galt med din computer. Det kan være, at den pågældende server fejlagtigt har sendt tilbage, at du besøgte den d. 16. Det kan i al sin enkelhed også være, at serveren stod et sted, hvor datoen var den 16., mens det var den 17. i Danmark.

Med venlig hilsen
Christian

Thestrup-Bjørn

Hej Christian!

Tak for dit input - jeg er dog ikke helt med på det, du foreslår.
Hvor skal jeg gå ind og se efter opdateringer?

Jeg plejer at få Windows-opdateringer automatisk.


Og for øvrigt er det ikke kun i dag dato-fejlen ses - den har været der hele tiden i IE 9.
Aldrig i min tidligere version af IE.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Arne Feldborg

Lige en tanke, som måske og måske ikke kan hjælpe: Du skriver at uret i din computer viser rigtig dato og klokkeslet. Men er det også stillet til den rigtige tidszone: "(UTC+01:00) København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris".?

En fejl her kan måske udløse det problem du nævner. At tidsangivelser der, så at sige, komme ind udefra bliver fortolket forkert.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Thestrup-Bjørn

Hej Arne

Ja, "desværre"

- tidszonen er indstillet til UTC+01:00 København, Stockholm, Oslo, Madrid, Paris


I fanen "Dato og klokkeslæt" er der en fane ved navn Internettid - er der mon noget der, jeg kan/skal ændre?
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Leif Sommerdal

Den skal du formentlig ikke ændre. Den er bare bestemmende for om du synkroniserer tin tid med en internet time-server
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Thestrup-Bjørn

Tja - jeg må jo nok vente, til der kommer en IT-nørd på besøg og tjekker min opdatering af IE 9.

Det undrer mig egentlig, at ingen her i Forum tilsyneladende er stødt på samme problem
- og at ingen ved, hvordan man løser det.

Det virker ikke helt rigtigt, at man (læs: jeg) åbenbart sætter et fodspor i Cyberspace på en helt forkert dag.


Tak til Jer, der prøver at hjælpe.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998