svendborg stoense 1892-1917

Startet af carl simonsen, 16 Okt 2012 - 11:43

Forrige emne - Næste emne

carl simonsen

jeg søger efterkommere til
erna johanne pedersen født d 24 juni 1907 i stoense  kb.48 nr 4

vh

cs

Thestrup-Bjørn

Hvad har du selv forsøgt for at finde hendes eventuelle efterkommere?

Hvor og hvornår finder du hende sidste gang? (i kirkebøger, i folketællinger?)

Er hun fadder for nogle nevøer/niecer?

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

carl simonsen

Hej Igen Thestrup

Det sidste jeg har om hende er FT 1925 Stoense opslag 37 udflytter 10 a? d? herefter forsvinder hun fra"overfladen".
Jeg er indformeret om at hun får en søn "Knud Pedersen" hun bliver aldrig gift,sønnen skulle have været skolelærer på Snøde Skole ca 1950 og frem,
Jeg har ledt efter dem på alle mulige måder, synes jeg,men måske du har en ide om hvor jeg kunne søge, jeg vil jo gerne selv prøve,i skal jo ikke blive en sovepude.
vh
cs

Thestrup-Bjørn

Der findes en del litteratur om lærere på biblioteket - spørg bibliotekaren.

F.eks. er der Dansk Skolestat - husker ikke andre titler.

Søg sønnen deri - så får du måske hans fødsel (som du jo selvfølgelig har ledt efter børn af i Snøde kirkebog!?).


- og så må du da vist i gang med at bruge de lokalhistoriske arkiver. En lærer på Snøde skole i 1950'erne, må flere kende.


Kridt skoene, og led på google efter det rette arkiv - søg måske i Langelands Kommune.

Jeg synes, du efterhånden overlader en hel del undersøgelser til os her i DISForum - der er meget, du kan gøre selv, og så er det er da sjovere at finde tingene selv  ;)
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

carl simonsen

hej thestrup

tak for dine input-jeg skal ikke generer jer mere i dag,det var jo også det jeg mente med den sidste bemærkning,   ::)

vh

cs

Jens Chr. Bay

Hej

Ifølge "Lærerstand på Langeland" har der ikke været nogen lærer med navnet Knud Pedersen på Langeland. - Bogen er udgivet i 1989 og skulle indeholde navnene på alle lærere, der har været på Langeland. Forfatterne er Tage Heunecke og Jens Mollerup.

Mvh.
Jens Chr. Bay

Thestrup-Bjørn

Lige et sidste input.

Nu er der vel ingen, der ved, om Knud Pedersen har ændret sit efternavn som voksen
- og rent faktisk vides det jo heller ikke, om han overhovedet er døbt Pedersen!

Jeg ville helt bestemt låne nogle bøger om lærere - og i første omgang koncentrere mig om en Knud på f.eks. Snøde skole.


Måske findes der også litteratur om seminarister - det nærmeste seminarium dengang var vist Skårup på Fyn.
Men man ved vel heller ikke, om han var uddannet lærer.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Birgit Elise Waarsøe Rasmussen

Hej Carl
De 4, Jonna, Tessa, Mona og Lilli, på Stoense Arkiv, er særdeles dygtige piger til at finde ud af ting og sager der vedrører deres lokalområde. Måske der findes en ansættelsesprotokol fra Snøde Skole.
Prøv at forhøre dig der.   Jeg tror skolen er nedlagt.

Arkivets adresse er:
Nordlangelands lokalhistoriske Arkiv
Stoense Udflyttervej 2
5953 Tranekær
E-mail: stoense@gmail.com

Venlig hilsen Birgit Rasmussen

Thestrup-Bjørn

Hej Birgit!

Jeg har forsøgt at få kontakt med dig - for tilsyneladende forsker vi i samme slægt.

Indsætter link til din ældre tråd - http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,13884.0.html


Svar mig ikke i Carls tråd her - for "vores" familie har jo intet at gøre med hans.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

carl simonsen

Hej Birgit

Tak for dit svar,mailer i øjeblikket med Jonna,og desværre ser det ud til, at de oplysninger,jeg hidtil har fået,tyder på at Knud Pedersen, ikke var lærer.
Så hvor mon han er forsvundet hen? ved blot at han boede sammen med moderen.

Tak til alle som har bidraget med hjælp.

vh

CS