Karl Peter Petersen Bjørn F. 1913 i Nykøbing "fædre"

Startet af Bente Jørgensen, 15 Okt 2012 - 19:15

Forrige emne - Næste emne

Bente Jørgensen

Maribo Amt - Falster Sønder- Nykøbing falster sogn

1910 - 1918  opslag 63 

Dåb nr. 101

Karl Peter petersen Bjørn

Der er flere forskellige ting omkring Karl som jeg ikke kan finde.

Moderens frasepearerede mand Hans Peder Hansen er afgået ved døden d. 15/9 1913 tror jeg der står, men jeg kan ikke læse hvor.

Den udlagte Barnefader Karl Gregers Petersen Bjørn er født i Horsens Tugthus men jeg har været samtlige kirkebøger fra Horsens tugthus igennem uden held.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Mange hilsner Bente Jørgensen

Peter Hjort

#1
Hej
Er du sikker på at Karl Gregers Petersen Bjørn er født i Horsens tugthus og ikke indsat. Jeg tyder teksten til f. T i Horsens tugthus. f. T. kunne betyde "for tiden".

Med hensyn til Hans Peder Hansen læser jeg "kalhave v. Vordingborg"


Hilsen


Peter Hjort

Anne Mortensen

Den udlagte Barnefader Karl Gregers Petersen Bjørn er født i Horsens Tugthus

Nej - der står f.T. = for tiden i Horsens Tugthus.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

#3
Slettet - teksten kom 2 gange.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Anne Mortensen

Prøv at søge ham i FT 1916

Skanderborg
Horsens
Tugthusvej (Tvangsarbejdsanstalten)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Jørgensen

Tak tak tak!!!!

Tak for tydning af det jeg ikke kunne læse, Jeg kan godt se nu, at Karl Gregers Petersen Bjørn ikke er født, men FT sad i Horsens tugthus,
Tak for hjælp!!
Sammenlagt med oplysningerne fra Peter Hjort med henvisning til en tidligere tråd med rigtig mange gode oplysninger, er der hvis "arbejde" nok til nogle dage, eller mere, bare med at få styr på hvem der er hvem og - hvorfor ! :-) ;D

Hvor han man få oplyst hvad Karl G P Bjørn har siddet inde for, kan se af oplysninger fra den anden tråd, at han før Horsens har siddet i Vridsløselille, så han har da hvis været en "travl"  ::) mand.


Mange hilsner Bente