Slægten Bülow fra Alsted Sogn, Sorø Amt

Startet af Niels Sten Andersen, 12 Okt 2012 - 15:32

Forrige emne - Næste emne

Niels Sten Andersen

Hej

Jeg tillader mig at søge kontakter til ovenstående slægt . Det drejer sig om Slagter Frederik Vilhelm  Bülow og hustru Kirsten Olsdatter. De havde i 1860 5 børn. Et af disse børn hed Adamine Sophie (f. 1844). Hun giftede sig sent med en Christoffer Hansen fra København. Vil gerne have lidt flere oplysninger om hende. Jeg er taknemmelig, hvis jeg kan få lidt hjælp.

Venligst

Niels Sten Andersen

Ole Dorch

Ved ikke helt hvad du efterlyser, men her har du hende i 1845, og samtidigt står der, hvor de forskellige familiemedlemmer er fødte:

soroe, Alsted, Gyrstinge, Gyrstinge, Et Huus, 55, FT-1845, C0294
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik W Bylov 26  Gift  Arvefæster Alsted S Sorøe Amt
Kirsten Olsdatter 28  Gift  hans Kone Fjennesløv S Do [Sorøe Amt]
Conrad P Bylov 3  Ugift  deres Børn Do [Fjennesløv S] Do [Sorøe Amt]
Adamine S Bylov 1  Ugift  deres Børn Her i Sognet [Gyrstinge]    



mvh.
Ole Fabricius Dorch

Bjarne Nielsen

Hej Niels

Du kan finde Adamine i FKT 1885 København, indtastning C 1904 Studiestræde gift med Christoffer Hansen.

MVH
Bjarne Nielsen

Karin Rasmussen

Hej.

Måske kan du bruge denne oplysning fra DDD.

kbhv, København (Staden), Gammel Kongevej (lige numre), Vestervold Kvarter, 4, FT-1880, D3041
.
.
.
Adamine Sophie Bülow            35    Ugift      Pensionatejerinde   Gyrstinge Sogn, Sorø Amt
Emma Sophie Reestoff Bülow   7    Ugift       Barn                        ?tofte, Næsby
.
.
.

Mvh. Karin.

H F Stokholm

Hej
Jeg var lige i gang med at gennemgå en Folketælling fra 1911
Aarhus amt, Vester Lisbjerg Herred, Trige sogn opslag 5
Der er en Aksel Bülow fra 30/1 1866 som er født i København, han er gift med en Frederikke fra Helsingør.
Det var ikke lige den du efterlyser men man ved jo aldrig, om det kunne være i din interesse.
MVH
Hanna

Bjarne Nielsen

Hej Niels igen

I Folketællingen fra 1880 bor hun jo på Gammel Kongevej. Et forsigtigt gæt kunne være, at hun blev gift i Frederiksberg Kirke.

Men du skal jo også selv lave lidt, så det er noget med at pløje igennem Frederiksberg Kirke for vielser fra 1/2 1880 til 1/2 1885.

God jagt
MVH
Bjarne Nielsen

Niels Sten Andersen

Hej

Tusind tak til alle, der har hjulpet mig.

Venligst

Niels Sten Andersen