Sidder fast.

Startet af Annette Damsgaard, 12 Okt 2012 - 13:11

Forrige emne - Næste emne

Annette Damsgaard

Tilbage i 1927 blev min mormor adopteret væk af hendes mor, Johanne Magrethe Mathia Olsen (kan muligvis være Mathea) - jeg har kunne finde frem til en masse fra før min mormors fødsel og ved Johanne Magrethe Mathia Olsen er født d 14/1-07 i Rønne, Bornholm - mit store problem er, at jeg ikke ved hvad der er sket med hende efter fødslen, min mormor blev født på Rigshospitalet d. 12/5-27 og faren er ukendt - hun kunne jo have været blevet i Kbh, taget hjem til Bornhom, flyttet til Aalborg - mulighederne er mange.

Hvordan kommer man videre? - min mormor døde i 1995 og har aldrig ville tale om din biologiske mor, så informationerne er små, men jeg kunne godt tænke mig at vide mere.

Håber i har nogle gode råd  :)

På forhånd tak.

Martin Bjarklev

Jamen, jeg har et rigtig godt råd, synes jeg selv:

Kig i København, Vor Frelser, viede 1942-48, opslag 60.
Så kan du se at hun er blevet gift 7/10-1944.

;D

Mvh
Martin

Annette Damsgaard

#2
Hold da op.. hvordan fandt du det SÅ hurtigt!!!  ;)

Annette Damsgaard

Kan du evt. hjælpe mig lidt mere - der har umiddelbart været et ægteskab til en Svensson mellem 1927-1944 ... kan se hun var enke ved sit nye ægteskab, så jeg har søgt i døde i store dele af Kbh - men har intet kunne finde, tænker lidt at de har været i Sverige? - men hun arver dog huset på Backersvej i 1944 - så de må jo have boet der sammen, men der står ikke noget i tingbogen.

Martin Bjarklev

Av, den var værre... Umiddelbart kan jeg ikke se en tidligere vielse, men
det betyder jo ikke at der ikke har været nogen.

Jeg skal forsøge at støve lidt rundt for at se om der skulle gemme sig noget
et andet sted.

Finder jeg det, så kan du tro jeg skal vende tilbage.

mvh
Martin

Annette Damsgaard

Ja, ingen har jo sagt det skulle være nemt  ;)

Har selv fundet frem til, at hun var gift med Rudolf Valfrid Svensson, født i Sverige 15/2-1895 - død på skt. Elisabeth Hospital 28/6-1943.

Så er det jo bare om jeg kan finde vielsen - nu ved jeg da det er mellem 12/5-27 og 28/6-43  :) - men HVOR!