Vielse mellem Jens P.M. Jensen og Jensine C.P. Jensen mellem 1917-1926

Startet af Charlotte Thomsen, 09 Okt 2012 - 19:29

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Thomsen

Jeg leder efter vielsen mellem Jens Peter Marius Jensen og Jensine Christine Petra Jensen.

Jensine er født 31. marts 1899, men jeg ved ikke hvor...

Jens er født 2. januar 1888 i Venge, Skanderborg. Han ses her:
Venge 1879-1892 ops. 35 nr. 2 under 88

Jensine og Jens får et hold tvillinger, Anna og Else Jensen i 1926:
Skanderborg 1920-1945 ops. 270 nr. 41/42

Og de får endnu en datter, Anna Maria Jensen, i 1928:
Skanderborg 1920-1945 ops. 285

Ved begge hold fødsler står forældrerne som ægtefolk, men jeg kan ikke finde deres vielse nogen steder. Ved tvillingernes fødsel er en af fadderne fra Jellling, men dette er en blindgyde - både med hensyn til vielsen og Jensines fødsel.

Udover Jelling har jeg søgt i Skanderborg, hvor de bor ved døtrernes fødsler (Kirkevej 14), Skanderup, Skannerup og Venge, hvor Jens er født.

Jeg har ikke kunnet finde dem i en folketælling sammen og heller ikke Jensine alene.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig derude!

På forhånd tak,
Charlotte

Charlotte Thomsen

Har ledt hele Hjelmved herred igennem for Jensines fødsel uden held...

Charlotte

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Charlotte Thomsen

Hej Thorkild

Ja, jeg har tænkt tanken... Men kan man finde og søge i borgerlige vielser på nettet!?

Charlotte

Charlotte Thomsen

Gik ned til borgerservice i dag med Jensines oplysninger. Der kunne den over-flinke dame fortælle at Jensine er født i Engum sogn - jeg har fundet hende her:

1892-1906 Engum ops. 75...

Jeg kan dog stadig ikke finde vielsen. Har ikke så meget at gå efter, da Jensines konfirmation heller ikke er at finde i Engum sogn...

Jeg skulle ikke betale noget for oplysningen og den rare dame i borgerservice undskyldte mange gange at hun ikke kunne være behjælpelig med mere - super flink - dejligt at den slags mennesker stadig findes...!

Charlotte

Charlotte Thomsen

Jeg er stadig på hel bar bund med denne vielse. Jeg har nu undersøgt om Jensine og Jens får flere børn, men det gør de ikke.

Jeg har søgt i folketællingerne for 1925 og 1930, men her kan jeg heller ikke finde dem.

Det er virkelig en gåde, hvor denne vielse har fundet sted. Tænker stadig lidt, at de måske er borgerligt viet, som Thorkild også skriver, men jeg forstår stadig ikke hvorfor jeg ikke kan finde dem i folketællingerne (er næsten sikker på at de bor i Skanderborg i al deres tid - tilsidst på Anesmindevej)...

Charlotte

Charlotte Thomsen

Endelig!

Fandt vielsen (ved at gennemsøge sogn for sogn) i Nørup sogn:

Nørup 1917-1934 ops 219

Charlotte