AO, Åbenrå Amt, Lundtoft, Holbøl Sogn 1783-1828 - på tysk

Startet af Pernille, 07 Okt 2012 - 21:48

Forrige emne - Næste emne

Pernille

Hej!
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at tyde teksten i kirkebogen for Holbøl Sogn 1783-1828 på opslag 314 - anden vielse oppefra, ved datoen 20. September.

Jeg læser selv:
Jens Rasmussen Kratt xxx xxx Peter Rasmussen und Ane Margrethe, geb. Jürgensen im Krathaus xxx xxx, mit Ana Margrethe Clemens, des xxx Jonas Andresen Clemens und Maria Vrauft in Flensburg xxx xxx.

Jeg leder efter fødselsdatoerne og -stederne for Jens og Ana Margrethe. Jeg finder dem ikke i folketællingerne, og ved deres børns fødsler (alle blev sjovt nok døbt Jürgensen Kratt, det må jo være efter begge hans forældre) er der ikke mere info at hente. Så tænk hvis jeg overser noget ved vielsen, eftersom jeg ikke kan tyde det hele selv...
Mvh
Pernille J Petersen

Inger Buchard

Jens Rasmussen Kratt, des Insten Peter Rasmussen und
Ana Margrethe, geb. Jürgensen im Krathaus
ehel. Sohn, mit Anna Margrethe Clemens,
des Bürgers J..g..? Andresen Clemens und
Maria Trauff in Flensburg ehel. Tochter

Så du skal have fat i borgerbogen for Flensborg

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Pernille

Tak, Inger!
Familien har før bevæget sig omkring Flensburg (hvor min farfar oprindeligt var fra), så det er helt hyggeligt at se, at jeg nu skal tilbage til det tyske igen.

Krathaus har jeg fundet som stednavnet Krathuse i Holbøl sogn, så jeg satser på at det umiddelbart bliver en smule lettere at finde frem til familien Jürgensen/Rasmussen.

Mvh
Pernille
Mvh
Pernille J Petersen