DDD - faddere ved barnedåb: dåb hvor og hvornår?

Startet af Alita Tind, 07 Okt 2012 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Alita Tind

Jeg ved ikke om det er her spørgsmålet skal stilles, men jeg har igennem lang tid søgt efter Christian Henrik Rosenfeldt Jensens opholdssted i peroden 1868 (fødsel i Selde sogn)  - 1895 (vielse i Aarhus)  og jeg har også forgæves efterlyst ham i "Aneefterlysning"

Nu har jeg imidlertid ved regelmæssigt at "google" ham fundet denne oplysning:

http://www.ddd.dda.dk/kiip/asp/faddere.asp?kipnr=K0646&lbnr=202

Men jeg kan ikke finde denne dåb  :(

Er der nogen der ved hvordan det kan gøres, bortset fra at gå kirkebøgerne i de omkringliggende sogne  igennem slavisk?

Jeg har gennemset KB for Vejby  sogn fra sidst i 80´erne indtil 1895 uden at finde dåben.

Jeg håber på at jeg kan finde ud af lidt mere om Christian hvis jeg finder dåben. Jeg har set FT 1880 og 1990 for Vejby igennem - uden resultat.

Jeg modtager meget gerne input  :)

Hilsen

Alita


Med venlig hilsen
Alita Tind

Jesper Skov

Spørg mig ikke, hvordan Statens Arkiver har tænkt sig, almindelige mennesker skal finde rundt i det system, men

Århus Vor Frue 1892-1895 opslag 35 nr. 51



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Alita Tind

Hej Jesper

Tak for oplysningen - den havde jeg ikke selv lige tænkt på!.

Må jeg spørge dig hvordan du fandt frem til de så hurtigt?

Hilsen Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Jesper Skov

Kipnummeret er entydigt, ligeså er løbenummeret.

Brug så "kirkebøger" på ddd.dda.dk forsiden.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Alita Tind

Hej Jesper

Jeg ved hvad jeg gjorde galt - det var i nat jeg søgte, og da Christian er født i Viborg Amt, den første fadder har hjemme i Viborg og der tilfædligvis er noget der hedder Vejby i  Viborg Amt var det der jeg søgte. Jeg kunne derfor ikke finde kipnummeret som jeg rigtignok  ledte efter.

Morale: forsk ikke ud på de små timer.

Tak for din hjælp.

Hilsen
Alita


Med venlig hilsen
Alita Tind